از پویش مجازی مسیحیان تا خداحافظی فوتبالیست فرانسوی از تیم ملی
کد خبر: 3931251
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
آخرین واکنش‌ها به اسلام‌ستیزی مکرون؛

از پویش مجازی مسیحیان تا خداحافظی فوتبالیست فرانسوی از تیم ملی

اهانت امانوئل مکرون به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) همچنان واکنش‌های بسیاری را در پی دارد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دنبال اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به مقدسات مسلمانان، مسیحیان عرب نیز به جمع محکوم‌کنندگان پیوستند. شماری از مسیحیان عرب با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی، اقدامات اسلام‌هراسانه امانوئل مکرون و انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.
 
این مسیحیان اهانت به پیامبر اسلام(ص) را موجب تحریک احساسات مسلمانان دانستند و با انتشار هشتگ #ضدالإساءةللرسول(علیه هتک حرمت پیامبر) اعلام کردند که با هرگونه اهانت به مقدسات مسلمانان مخالفت می‌کنند.
 
براساس اعلام روسیا الیوم، وزارت خارجه مراکش نیز اقدامات اهانت‌آمیز به مقدسات مسلمانان را محکوم و تأکید کرد: با بهانه آزادی بیان نمی‌توان اهانت به دین اسلام را توجیه کرد.
 
در این بیانیه بر پایان دادن به تحریک احساسات مسلمانان و ضرورت احترام به عقاید دیگران به عنوان شرط اصلی زندگی مشترک و گفت‌و‌گویی سازنده میام پیروان ادیان تأکید شده است.
 
در همین رابطه، خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که پل پوگبا، فوتبالیست فرانسوی عضو باشگاه منچستر یونایتد و عضو تیم ملی فرانسه، به دلیل اظهارات اهانت‌آمیز مکرون و نسبت دادن تروریسم به دین اسلام از شرکت در مسابقات بین‌المللی کناره‌گیری کرد.
 
آخرین تبعات اسلام ستیزی مکرون

پوگبا اعلام کرده که خشم او نه فقط به خاطر اظهارت اسلام‌ستیزانه مکرون، بلکه به دلیل اعطای نشان شرف به معلم فرانسوی موهن به پیامبر(ص) بوده و اینگونه به احساسات او و همه مسلمانان توهین شده است.
 
پوگبا تاکنون در ۷۲ مسابقه بین‌المللی شرکت کرده و ۱۰ گل را در تیم ملی فرانسه به ثبت رسانده است.
 
براساس گزارش القدس العربی، موج محکومیت‌ها درباره اهانت مکرون به دین اسلام در برخی از کشورهای عربی از جمله کویت، لبنان و عربستان سعودی نیز ادامه دارد.
 
در همین راستا، «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر خارجه کویت، از سفیر فرانسه در این کشور خواست که اظهارات توهین‌آمیز به ادیان آسمانی و پیامبران را در سخنان رسمی خود متوقف کند و مخالفت کشورش را با هرآنچه دین اسلام را به تروریسم ارتباط می‌دهد اعلام کرد.
 
«امین الکردی»، دبیر کل دارالافتای لبنان، نیز به دنبال انتشار کاریکاتورهای موهن، فتوای تحریم کالاهای فرانسوی را صادر و تأکید کرد: از همه آزادگان در لبنان و سراسر جهان می‌خواهم که به پویش تحریم کالاهای فرانسوی ادامه دهند تا اهانت‌کنندگان به رسول اکرم(ص) از کینه و دشمنی خود دست بردارند.
 
در عربستان سعودی هم هیئت علمای این کشور طی بیانیه‌ای ـ بدون اشاره مستقیم به مکرون و فرانسه ـ اظهار کردند که اهانت به پیامبران خدا(صلوات الله علیهم) هیچ ارتباطی با آزادی بیان و اندیشه ندارد، بلکه نوعی تعصب کورکورانه و خدمت به صاحبان اندیشه‌های افراطی محسوب می‌شود. مسلمانان و همه کسانی که دوستدار حقیقت و تسامح هستند وظیفه دارند که سیره پیامبر اسلام(ص) را، که شامل رحمت، عدالت، انصاف و تلاش برای خیر رساندن به بشریت است، نشر دهند.
 
به دنبال بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام(ص) در فرانسه و اقدام معلم فرانسوی به نشان دادن این کاریکاتورها به دانش‌آموزان، موجی از اعتراض و محکومیت در میان مسلمانان به راه افتاده است. اما پس از آنکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، از اهانت به رسول اکرم(ص) کوتاه نیامد و اعلام کرد که کاریکاتورهای موهن را مجدداً بازنشر خواهد کرد. این محکومیت‌ها در سراسر جهان شدت گرفته است.
انتهای پیام
captcha