صفحات معارفی رسانه‌ها / بیانیه هیئت‌های مذهبی در پی اهانت به پیامبر(ص)
کد خبر: 3931884
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

صفحات معارفی رسانه‌ها / بیانیه هیئت‌های مذهبی در پی اهانت به پیامبر(ص)

«بیانیه هیئت‌های مذهبی در پی اهانت به پیامبر(ص)»، یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز، هفتم آبان‌ماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز چهارشنبه، هفتم آبان‌ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که یکی از مهمترین آن‌ها خبر «بیانیه هیئت‌های مذهبی در پی اهانت به پیامبر(ص)» است.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، هفتم آبان‌ماه و تا ساعت 14 تعداد هشت خبر بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای ندارند. اغلب اخبار امروز این صفحه با عناوین مختلف به موضوع اهانت رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) پرداخته‌اند.
یکی از اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم که عنوان «در آتش نفرت مسلمانان خواهید سوخت» دارد، مربوط به بیانیه هیئت‌های مذهبی در پی اهانت به پیامبر(ص) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «شورای هیئت‌های مذهبی کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اظهارات بی‌شرمانه رئیس‌جمهور بی‌خرد فرانسه نسبت به پیامبر(ص) خواستار توبه و عذرخواهی فوری ماکرون از مسلمانان جهان شد. در این بیانیه آورده است:
از زمان بعثت رسول مهربانی و رحمت حضرت محمد(ص) مشرکان و کافران که تاب شنیدن پیام‌های انسان‌ساز و عزت‌آفرین آخرین فرستاده پروردگار یکتا را نداشتند با انواع اهانت‌ها ‌و سنگ‌اندازی‌ها سعی در انحراف افکار جهانیان از پیام‌های الهام‌بخش و متعالی خاتم پیامبران را داشته‌اند؛ غافل از آن که این نور هدایت که از جانب خداوند بر بشریت تابیدن گرفته هیچ‌گاه به خاموشی نخواهد گرایید.
اخیراً نیز پس از اهانت دوباره نشریه موهن شارلی ابدو نسبت به ساحت مقدس پیامبر خاتم، شاهد حمایت نابخردانه رئیس‌جمهور خام و ناشی فرانسه از نشریه معلوم‌الحال و شکل‌گیری موجی از اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی بوده‌ایم».

فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز همچون روزهای گذشته با خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن کریم آغاز شده که خبر امروز مربوط به تلاوت ترتیل صفحه 526 کلام‌الله مجید با صدای مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور جهان اسلام است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز تنها یک خبر دیگر با عنوان «پاسخی به تحریف دهباشی از صدر اسلام/ روایات مستند از در داشتن خانه‌ها» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که در رابطه با پاسخ به اظهار نظر یک مستندساز در مورد موضوعات تاریخی صدر اسلام بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حسین دهباشی مستند‌ساز در توئیتی تحریف‌آمیز، شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و حمله به خانه امیرالمؤمنین(ع) پس از پیامبر(ص) را زیر سوال برد.
او در توئیت خود نوشت:
خانه‌های حجاز در صدر اسلام جز پارچه‌ای حائل اساساً در نداشتند، چه رسد به درِ چوبی که آتش بگیرد و مسمار داشته باشد و شکسته شود و این‌ها. امام علی(ع) نیز به خلفا مشورت داده و تحت فرمان‌شان به جهاد می‌رفت. شیعه و سنی، شاخه‌های یک درخت‌اند. و تفرقه میان مسلمین، سرچشمه شطی از خون!
این سخنان که حاوی تحریفات بسیاری در خصوص شهادت حضرت زهرا(س) بود، بلافاصله با واکنش اهل فن و متخصصین این حوزه پاسخ داده شد. ابتدا حجت‌الاسلام حامد کاشانی در پاسخ به این توئیت، دهباشی را به گفت‌وگویی دوستانه دعوت کرد.
در «صحیح بخاری» از قول «عایشه» نقل شده است که می‌گوید: «لَمَّا جَاءَ قَتْلُ زَیْدِ بْنِ حَارِثَةَ، وَ جَعْفَرٍ، وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ رَوَاحَةَ جَلَسَ النَّبِیُّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ سَلَّمَ یُعْرَفُ فِیهِ الحُزْنُ، وَ أَنَا أَطَّلِعُ مِنْ شَقِّ البَابِ» وقتی خبر کشته شدن زید بن حارثه، جعفر و عبدالله بن رواحه به پیغمبر رسید، پیغمبر گوشه‌ای نشست و حزن و اندوه از وجودش پیدا بود و من از شکاف در، این وضعیت را متوجه بودم.(صحیح بخاری، ج۱، ص ۴۴۰، ح۱۲۴۳)
عبارت «مِنْ شَقِّ البَابِ» نشان می‌دهد بر اینکه خانه پیغمبر، دری و شکافی داشته که عایشه از شکاف آن، درون خانه را می‌دید. و آقایانی که می‌آیند و ادعا می‌کنند که، خانه‌های مدینه در نداشته و ...، حرفشان بی‌اساس است و فقط دنبال بهانه‌های بنی‌اسرائیلی هستند که مظلومیت صدیقه طاهره را انکار کنند».

مهر
آخرین خبری که بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده، خبری با عنوان «تجدید نظر جدی در روابط با فرانسه را خواستاریم» است که در مورد بیانیه سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با اهانت مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به پیامبر اعظم(ص) بوده و مربوط به روز گذشته است.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز که عنوان «طرح قرآنی «هدیه به غنچه‌های نور» اجرا می‌شود» دارد، مربوط به روز 31 شهریورماه بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روز رسانی نشده است.

ایرنا
تعداد دو خبر با عناوین «دست‌های ناپاکی که دنبال تفرقه هستند متعلق به استعمارگران است» و «فراخوان وزارت فرهنگ برای تولید و نشر محتوا منتشر شد» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده که در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
در بخش‌هایی از خبر «فراخوان وزارت فرهنگ برای تولید و نشر محتوا منتشر شد» که مربوط به انتشار فراخوان تولید و نشر محتوا از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، آمده است: «متن فراخوان تولید و نشر محتوا با موضوع هفته وحدت بدین شرح است: فراخوان تولید و نشر محتوا در فضای مجازی ویژه تولیدکنندگان محتوا، سایت‌های خبری، خبرگزاری‌ها، سکوها و کارافزارهای انتشار صوت و تصویر، خبر و محتوای اطلاع‌رسانی به شرح زیر اعلام شد. این برنامه از پنج‌شنبه، ۸ آبان‌ماه همزمان با آغاز هفته وحدت تا ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.
و موضوعات آن عبارتند از: معرفی سیمای رحمانی و جهانی پیامبر اعظم(ص) به عنوان نماد صلح، اخلاق انسانی، وحدت آفرین و آرام بخش دل ها، تبیین هنرمندانه ی اهداف، ضرورت‌ها، آثار و دستاوردهای وحدت مذاهب اسلامی خصوصا در سال های پیش رو، معرفی و تبیین سیره پیامبر اعظم(ص) در حوزه ی حکمرانی است.
معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از برترین محتواهای تولیدی و نیز بسترهای نشری که در انتشار محتواهای مذکور فعالیت موثرتری داشته باشند، تقدیر مادی و معنوی انجام خواهد داد».

ایسنا
تعداد پنج خبر با عناوین «بیانیه جشنواره خاتم در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص)»، «بیانیه شورای هیئت‌های مذهبی کشور در محکومیت اهانت ماکرون»،‌ «بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در محکومیت توهین سران فرانسه به پیامبر(ص)»، «بیانیه اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در محکومیت اهانت به رسول اکرم(ص)» و ««دینداری» قطعاً باعث کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا می‌شود»، طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و اغلب در رابطه با موضوع هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) انعکاس یافته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان
تنها خبر امروز صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران که تا این ساعت منتشر شده است، خبری با عنوان «دو گروه از انسان‌ها که به بهشت راه ندارند» در رابطه با حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.
به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین(ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.
پیامبر اکرم(ص): «لایَدخُلُ الجَنّةَ خِبٌّ و لا خائِنٌ؛ هیچ حیله‌گر و خیانتکارى به بهشت نمی‌رود».

ایبنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد 12 خبر مختلف را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و اغلب در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
یکی از اخبار امروز این صفحه که عنوان «دومین‌ کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی برگزار می‌شود» دارد، مربوط به به برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی از سوی مرکز بین‌المللی توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «دومین‌ کنفرانس بین‌المللی صلح‌پژوهی از سوی مرکز بین‌المللی توسعه صلح فرهنگ و عقلانیت برگزار می‌شود.

این همایش به زبان‌های فارسی عربی و انگلیسی با مقالاتی از ۲۶ کشور و ارایه مقاله توسط نخبگان و پژوهشگران حوزه صلح پنجشنبه ۸ آبان‌ماه ۹۹ ساعت 8 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

مجمع فلاسفه ایران به نشانی کارگر جنوبی بعداز تقاطع جمهوری کوچه دوم سمت راست(آیرم) پلاک ۱۳ واقع شده است. همچنین به صورت مجازی meeting.icpcr.com/peace نیز پخش خواهد شد».

میزان
«آشنایی با صفحات رسمی آستان قدس رضوی در فضای مجازی»، «برگزاری دعای ندبه این هفته هیأت رزمندگان در جمکران با حضور پناهیان و رسولی»، «روایتی متفاوت و جذاب از زندگی شهید پرویز محبی در «فرمانده لاله‌ها»» و «حکم خمس سهام عدالت»، «پیام آیت‌الله نوری همدانی به چهاردهمین دوره مسابقات سراسری «دارالقرآن امام علی(ع)»» و «پویش «از محمد بگو» اقدامی فرهنگی علیه توهین به ساحت مقدس «پیامبر اکرم(ص)»»، عناوین اخبار امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
«پیام آیت‌الله نوری همدانی به چهاردهمین دوره مسابقات سراسری «دارالقرآن امام علی(ع)»»، یکی از اخبار امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در بخش‌هایی از این پیام آمده است: «بی‌شک قرآن کریم نسخه شفابخش بشر در مقابل حوادث است و کتاب هدایت و نجات انسانیت می‌باشد و سعادت تمامی بشر عمل به دستورات این کتاب مبین است آنچه در این کتاب مقدس از جانب خداوند متعال بر کامل‌ترین بنده خود نازل گردید و پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله وسلم و امامان معصوم علیهم‌السلام ابلاغ و اعلام کردن انسان را از ضلالت و گمراهی و جهالت به سعادت و عزت و نورانیت راهنمایی نمودن.
و عمل به قرآن انسان رابه قله میرساند و آن چراکه امروز شما ازجانب عده‌ای انسان‌های جاهل و پست در تخریب و اهانت به پیامبراکرم و قرآن می‌بینید برای اینست که در محافل علمی شان به این نتیجه رسیدن که عمل به قرآن یعنی پایان استبداد، تبعیض و بی عدالتی هاست و منجر به آزادی و اخلاق مداری و عزت طلبی خواهد شد و به خیال خام خود با این عمل مانع اثرگزاری قرآن و پیامبر خواهند شد. اما باید دانست که اراده خدا بر این تعلق گرفته که قرآن کریم بعنوان کتاب سعادت و هدایت ماندگار باشد».

انتهای پیام
captcha