پیش‌همایش کنگره بزرگداشت علامه میرحامد حسین فردا برگزار می‌شود
کد خبر: 3931917
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
به صورت مجازی؛

پیش‌همایش کنگره بزرگداشت علامه میرحامد حسین فردا برگزار می‌شود

ششمین پیش‌همایش کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین در بنیاد فرهنگی امامت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، ششمین پیش‌همایش کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین(ره) با موضوع معرفی موسسه مدرسه لکنهو مجدد الشریعه مرحوم علامه غفران‌مآب به همت دبیرخانه کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین(ره) در شهر قم در سه بخش و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

آیت‌الله علیدوست، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، سخنران ویژه این نشست است که به بررسی اقدامات اجتهادی علامه غفران‌مآب علیه‌الرحمه و نقد رویکرد اخباری‌گری در شبه‌قاره خواهد پرداخت.

بخش دیگری از پیش‌همایش به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور شخصیت‌های فرهیخته‌ای از کشور هند از جمله مولانا سیدکلب جواد نقوی، دبیرکل مجلس العلماء شیعیان هند و امام جمعه لکنهو با موضوع تبیین جایگاه و ضرورت برگزاری همایش‌های مرتبط با مدرسه فقهی _ کلامی لکنهو، پروفسور سیدعلی محمد نقوی، رئیس مرکز تفاهم ادیان در دانشگاه اسلامی علیگر با موضوع بازخوانی کارآمدی مدرسه کلنهو در ترویج تشیع اصیل و بایستگی‌های علمی فرهنگی امروزین جامعه شیعی در شبه قاره و مولانا سید عاکف زیدی با موضوع نقش علامه غفران‌مآب و خاندان اجتهاد در مبارزه با انحرافات اعتقادی و اجتماعی در شبه قاره و سایر بلاد اسلامی است.

در بخش سوم نشست، هم‌اندیشی برگزار خواهد شد که در این نشست از حضور حجج اسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، رضا مختاری و اسیف جایسی استفاده خواهد شد. جایگاه کلامی مدرسه لکنهو، شخصیت و خدمات علمی مرحوم علامه غفران‌مآب و جایگاه علامه غفران‌مآب در تأسیس جریان اجتهاد از موضوعات این نشست است.

این پیش‌همایش روز پنج‌شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۹ الی ۱۲ در سالن همایش‌های تخصصی علامه امینی به نشانی خیابان معلم، معلم ۱۰ ساختمان بنیاد فرهنگی امامت برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین پیش‌همایش کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین می‌توانند از لینک laknavi.ir/congress استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha