نام‌گذاری سالن پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) به نام طوبی کرمانی
کد خبر: 3931924
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

نام‌گذاری سالن پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا(س) به نام طوبی کرمانی

مراسم رونمایی از نام‌گذاری سالن پژوهشکده زنان به نام طوبی کرمانی امروز به صورت حضوری – مجازی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با چهلمین روز درگذشت استاد برجسته دانشگاه تهران و عضو هیئت تحریریه مجله زن و خانواده پژوهشکده، دکتر طوبی کرمانی؛ پژوهشکده زنان به پاس خدمات علمی و ارزنده ایشان، سالن شورای پژوهشکده را به نام این بانوی فیلسوف نام‌گذاری کرد.

در این مراسم، بتول مشکین‌فام، رئیس پژوهشکده زنان، مریم سلگی، معاون پژوهشی و اجرایی پژوهشکده زنان، انسیه خزعلی، رئیس سابق دانشگاه الزهرا(س)، محبوبه مباشری، رئیس اسبق دانشگاه الزهرا(س) و رئیس کنونی دانشکده ادبیات، فاطمه پورمسجدیان، مدیر دفتر حقوقی دانشگاه الزهرا(س)، لعبت درخشانی، مدیر روابط عمومی و نماینده مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا(س) و فاطمه بدوی، مدیر داخلی پژوهشنامه زنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به صورت حضوری و تعدادی از اساتید، مدیران، دوستان و همکاران کرمانی به صورت مجازی شرکت داشتند.

در ابتدای جلسه، سلگی از شاگردان دکتر کرمانی در خصوص ویژگی‌های ایشان گفتند؛ تحقق الگوی سوم زن مسلمان در این استاد بزرگ به عینه دیده می‌شود. جمع بین خانواده و فعالیت اجتماعی – علمی و موفقیت در همه این ابعاد از ویژگی‌های بارز ایشان است. در عین جدیت در کار، لبخند بر لب و خوش اخلاق بودن، تلاش و خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های منحصر به فرد استاد کرمانی بود.

وی همچنین در خصوص روش تدریس ایشان افزود استاد کرمانی در مقام استادی معلمی دلسوز بود که مادرانه نسبت به شاگردان خود رفتار می‌کرد و در عین حال جدیت علمی ایشان در درس و کلاس زبانزد بود. در تدریس خود در عین مراجعه به متون اسلامی، منابع روز را در سرفصل دروس قرار می‌داد. او الگوی شایسته برای زنان جامعه امروز است؛ هم در مقام زن بودن و هم در مقام مادر، هم فعال اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی و هم شخصیت علمی. لازم است ایشان به نسل جوان معرفی شوند و ما برای الگودهی به نسل جوان اساتید دانشگاه نیز به ایشان نیاز داریم.

در ادامه مباشری، رئیس دانشکده ادبیات در مورد دکتر کرمانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت ایشان در معرفی زن مسلمان ایرانی به جامعه غرب بسیار موفق بوده و اخلاق خوب و حساسیت به بیت‌المال از ویژگی‌های خاص ایشان بود. خزعلی، سردبیر مجله زن و خانواده پژوهشکده زنان در خصوص علم نافع و چندوجهی بودن شخصیت دکتر کرمانی سخنرانی کرد و به حساسیت ایشان در زمینه توجه به مسائل اساسی و ضروری زنان در مقالات دریافتی مجله زن و خانواده اشاره کرد.

خزعلی افزود ارادت ایشان به مقام معظم رهبری و ابراز این ارادت در همه‌جا از ویژگی‌های ایشان بود.

مشکین‌فام، رئیس پژوهشکده زنان، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان حضوری و مجازی، توضیحاتی در خصوص شخصیت این بانوی فیلسوف و تجربه‌های متعدد برخورد با ایشان داد و تأکید کرد که در آینده باید سلسله نشست‌های علمی با حضور استادان و متخصصان برگزار شود و ابعاد فکری ایشان را مورد بررسی قرار دهیم و بتوانیم ایشان را به عنوان یک الگوی دست‌یافتی برای نسل جوان معرفی کنیم. در نهایت تابلوی یادبود ایشان از سوی مشکین‌فام قرائت شد.

انتهای پیام
captcha