ادامه واکنش‌‌های مسلمانان جهان به اسلام‌ستیزی فرانسه
کد خبر: 3931934
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴

ادامه واکنش‌‌های مسلمانان جهان به اسلام‌ستیزی فرانسه

واکنش‌های شخصیت‌ها و علمای مسلمان به مواضع اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه، در کشورهای مختلف جهان همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اردوپوینت، در ادامه واکنش‌ها به هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) از سوی دولت فرانسه، امروز دهها نفر از رهبران دینی مسیحی و مسلمان در محوطه کلیسای المهد در شهر بیت لحم در فلسطین گرد آمدند و به مواضع توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت پیامبر اکرم (ص) اعتراض کردند.

تظاهرات‌کنندگان خواستار احترام به ادیان و محکومیت تبعیض دینی و نژادی و افراط‌گرایی شدند و از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند از مسلمانان عذرخواهی کند.

آنها مواضع ضد اسلامی مکرون را باعث نفرت‌پراکنی بین ملت‌ها و پیروان ادیان و ترویج خشونت در جهان دانستند.

همچنین «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر نیز توهین به پیامبران الهی را توهین به ارزش‌های والای دینی دانست و تاکید کرد که سخنان مکرون احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان را جریحه‌دار کرده است.
 
وی افزود وقتی آزادی باعث جریحه‌دار شدن احساسات دیگران شود تبدیل به افراط‌گرایی می‌شود و نباید به بهانه آزادی بیان، به ارزش‌ها و اعتقادات دیگران اهانت کرد.
 
ادامه واکنش‌‌های مسلمانان جهان به اسلام‌ستیزی دولت فرانسه

از سوی دیگر امروز شصت نفر از شخصیت‌ها و رهبران سازمان‌های اسلامی اروپا و آمریکا در حمایت از مسلمانان فرانسه بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: ما امضا‌کنندگان این بیانیه، هتک حرمت‌های پی در پی به ساحت پیامبر اسلام و دفاع دولت فرانسه از این اقدامات را محکوم می‌کنیم. این توهین‌ها عبور از خط قرمزی است که همه مسلمانان سراسر جهان به آن اعتقاد دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از خشونت‌های دولت فرانسه علیه شهروندان مسلمان خود که با بستن مساجد، مدارس اسلامی، کسب و کارهای مسلمانان و تلاش برای منحل کردن نهادهای مدنی همراه شده نگران هستیم. این نهادها در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و نباید با آنها برخورد خشونت‌آمیز شود.  

 «ادریس سهامدی» بنیان‌گذار خیریه BarakaCity یکی از بزرگترین خیریه‌های اسلامی در فرانسه گفت او و همکارانش مایلند برای ادامه کار خود به ترکیه پناهنده شوند.

وی اعلام کرد دولت فرانسه قصد دارد این خیریه را که به حدود 2 میلیون نفر در 26 کشور جهان کمک می‌کند، منحل کند.
 
انتهای پیام
captcha