معرفی نفرات راه‌یافته به جشنواره تلاوت‌های مجلسی از آذربایجان شرقی
کد خبر: 3932134
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

معرفی نفرات راه‌یافته به جشنواره تلاوت‌های مجلسی از آذربایجان شرقی

محمدحسین نقی‌زاده به عنوان نماینده استان آذربایجان شرقی به مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره تلاوت مجلسی معرفی شدند.

به گزارش ایکنا، مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و پنجمین فجر تلاوت در سطح استان آذربایجان شرقی شامگاه گذشته، هشتم آبان‌ماه در محل مسجد شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی برگزار شد.

این جشنواره به صورت همزمان در تمامی استان‌ها در حال برگزاری است. برگزیدگان این جشنواره از مرحله استانی به مرحله کشوری معرفی شده و منتخبان استان‌ها در آذرماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره تلاوت‌های مجلسی آذربایجان شرقی مستقر در مجمع قاریان تبریز، ثبت‌ نام مرحله استانی از مهرماه آغاز و 11 نفر از قاریان ممتاز استان شامل امیر ابراهیم‌پور، سجاد امینی، هادی بنازاده، وحید حسن‌زاده، سعید رضایی، رضا علیزاده، محمدرضا فقیهی‌نیا، بهرام کرامت، سعید لاهوت، محمدرضا ناصری و محمدحسین نقی‌زاده به رقابت پرداختند.

آئین‌نامه جشنواره تلاوت‌های مجلسی تفاوت اساسی با آئین‌نامه مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه و سایر مسابقات دارد. در این جشنواره نمره نهایی هر یک از قاریان، علاوه بر أخذ نمره تخصصی از هیئت داوران، از آرای مردمی لحاظ می‌شود. بنابر این، فرم‌های ویژه رأی مردمی در اختیار حاضران و مستمعین تلاوت‌ها قرار داده شده و آرای مردم در انتخاب برترین تلاوت نقش دارد.

تفاوت دوم، در نحوه قضاوت داوران است. بدین صورت که نمرات هیئت داوران بر مبنای مجلسی و مردمی بودن تلاوت‌ها و میزان تأثیر تلاوت‌ها تنظیم شده است.

هیئت داوران متشکل از مجید باوردی، علی فخری، یعقوب پورجمال، مهدی محمدزاده و سیدعطا شیخ‌الاسلامی به سرپرستی محسن احمدی، قضاوت این مرحله را عهده‌دار شدند.

پس از اجرای 11 نفر از قاریان استان، بر اساس نمره هیئت داوران و پس از شمارش و احتساب آرای مردمی، محمدحسین نقی‌زاده، حائز رتبه اول و  امیر ابراهیم‌پور و وحید حسن‌زاده به طور مشترک حائز رتبه دوم استانی شدند.

در حاشیه این مراسم، نادر سالک، از مداحان اهل‌بیت(ع) در مدح میلاد حضرت پیامبر اکرم(ص)، به مداحی پرداخت و همچنین حسین قربانی، مدیرعامل مجمع قاریان استان، درباره آئین‌نامه و نحوه برگزاری مسابقه مطالبی را بیان کرد.

انتهای پیام
captcha