وزیر ارشاد از اصحاب رسانه قدردانی کرد / لزوم اقناع افکار عمومی
کد خبر: 3936577
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

وزیر ارشاد از اصحاب رسانه قدردانی کرد / لزوم اقناع افکار عمومی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقناع افکار عمومی را مهمترین عنصر محدودیت‌های سراسری کرونایی دانست و گفت: به هر میزان در جهت افزایش اعتماد مردمی گام برداریم و کارنامه موفق‌تری داشته باشیم، افزایش اعتماد به نفس ملی را در پی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، عصر روز گذشته، یکم آذرماه، با حضور در ساختمان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی با  قدردانی از فعالیت‌های دبیرخانه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا در 9ماه گذشته، از تمام رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جریان اگاهی بخشی عمومی با هدف حفظ سلامتی مردم ایران، قدردانی کرد و گفت: رویکرد بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت جایگاه و ایجاد مرجعیت رسانه‌ای برای رسانه‌های داخلی است.

صالحی همچنین با قدردانی از عملکرد مطلوب معاونت امور مطبوعاتی در کاهش ابهامات و پاسخ به پرسش‌های مردم از طریق کانال‌های ارتباطی و رسانه‌ای درباره اطلاع‌رسانی طرح جدید محدودیت‌های کرونایی، گفت: در چندماه گذشته درحالیکه با شرایط بسیار پیچیده جنگ اقتصادی و به تعبیری تروریسم اقتصادی روبرو بوده‌ایم که هر روز به نسبت قبل شدیدتر شده، بحران‌های متعدد طبیعی و اجتماعیِ نیز فضای سنگین روانی بر جامعه حکمفرما کرد که با عملکرد خوب مجموعه رسانه‌های کشور تا حدود زیادی از این بار منفی کاسته شد.

صالحی با تاکید بر ایجاد رابطه مناسب میان حاکمیت، جامعه و رسانه به عنوان مبنای اطلاع‌رسانی بهتر و اقناع عمومی درباره محدودیت‌های سراسری مرتبط با کرونا است،  گفت: دو هفته اعلام محدودیت که احتمال افزایش آن در شهرهای مختلف وجود دارد، در واقع الگویی است برای ماه‌های باقی مانده سال که با رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی، اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به آغاز موج چهارم غربالگری با امکانات جدید تولید داخل، ابراز امیدواری کرد با همت رسانه‌ها و همراهی مردم و اجرای طرح‌های جدید شاهد کاهش شدت ابتلا و میزان قربانیان کرونا در کشور باشیم.

وی در همین زمینه افزود: در کنار محدودیت‌ها، مجموعه‌ای از اقدامات جدید و ویژه درمانی و مراقبتی در دست اقدام است که علاوه بر انجام فعالیت‌های اصلی نظام بهداشت و درمان، در حوزه شناسایی فوری مبتلایان، قطع زنجیره ابتلا و کاهش میزان تلفات مؤثر خواهد بود.

صالحی اقناع افکار عمومی برای همراهی در دوران محدودیت‌ها را نیازمند شرح اقدامات گسترده و مفید صورت گرفته در 9 ماه گذشته و همچنین تاثیر بالای همراهی مردم در نتایج و آمار نهایی عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند که طرح محدودیت‌های سراسری نتایج بسیار امیدبخش و مفیدی برای سلامت جامعه و مقابله با کرونا خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مرجع‌سازی داخلی رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به روند جهانی بودن شیوع کرونا، به هر میزانی در جهت افزایش اعتماد مردمی گام برداریم و کارنامه موفق‌تری داشته باشیم، هم از منظر سلامت جسمانی و هم از حیث سلامت روانی، افزایش اعتماد به نفس ملی را در پی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر لزوم تلاش رسانه‌ها با هدف حفظ و پاسداری از اعتماد مردم به نظام سلامت تاکید و تصریح کرد: امنیت و سلامت، نعماتی فاقد جایگزین هستند و در صورتیکه هر یک از این دو مؤلفه در جامعه‌ای کمرنگ و یا مخدوش شود، جامعه با مخاطرات زیان‌باری مواجه خواهد شد.

صالحی همچنین ضمن تاکید بر هم‌افزایی و اشتراک عمل در حوزه منافع ملی گفت: ما می‌توانیم در بسیاری از حوزه‌ها، اختلاف نظر داشته باشیم اما لازم است در حوزه منافع ملی، اشتراک نظر و عمل، وجه غالب عملکردها باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیز در ابتدای این بازدید و نشست دو ساعته با ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام شده در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در موضوع کرونا از حمایت‌های ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: قطعاً در شرایط فعلی با وجود مسائل و مشکلات صنفی، اهتمام ویژه اهالی رسانه در همراهی با ستاد ملی کرونا، در سایه همدلی و مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه اتفاق افتاده است.

انتهای پیام
captcha