واکنش نهادها و فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو
کد خبر: 3936790
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

واکنش نهادها و فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو

جمعی از فعالان قرآنی کشورمان در صفحات مجازی خود یاد و نام مرحوم حجت‌الاسلام راستگو، مبلغ و معلم دلسوز قرآنی، را زنده نگاه داشتند.

واکنش فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو

به گزارش ایکنا، جمعی از فعالان قرآنی کشورمان در صفحات مجازی خود یاد و نام مرحوم حجت‌الاسلام حسن راستگو، مبلغ و معلم دلسوز قرآنی، را زنده نگاه داشتند. این روحانی هنرمند قریب به 30 سال در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی برای انتقال مفاهیم قرآنی و سیره اهل بیت(ع) با بیانی شیوا به نسل کودک و نوجوان اهتمام ورزید و سرانجام پس از عمری مجاهدت، صبحگاه دوم آذرماه در 67 سالگی دار فانی را وداع گفت.

پیام تسلیت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
انالله و انا الیه راجعون
یادگاری‌های یک معلم دلسوز و یک مبلغ آسمانی، تجربه و دانش معنوی است که برای همگان بر جای می‌ماند. حاج آقای راستگو شخصیتی بود که در عمر با برکت خویش، معارف ناب اسلامی را با بیان شیرین و شیوا به نسل‌های مختلف این آب و خاک چشانید. حلاوت زبان و تسلط بی‌نظیرش از وی معلمی خوش اخلاق، مبتکر و نمونه ساخته بود.
شبکه قرآن و معارف سیما، درگذشت روحانی وارسته و دوست‌داشتنی حجت‌الاسلام والسلمین راستگو را به خانواده و بستگان محترم ایشان تسلیت عرض کرده و برای او طلب آمرزش و مغفرت دارد.

پیام تسلیت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در پیام عبدالهادی فقهی‌زاده آمده است؛ انا لله و انا الیه راجعون؛ رحلت اندوهبار خادم القرآن الکریم و مجری توانمند برنامه‌های ارزشمند و جذاب دینی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن راستگو(ره) موجب تألم و تأثر فراوان شد.
خاطره خدمات بزرگ هنری و فرهنگی این خدمتگزار صدیق معارف و سلوک دینی و هنرمند خلاق و مربی خستگی‌ناپذیر حوزه فعالیت‌های گرانبار قرآنی از یادها نخواهد رفت. نیازشناسی، مخاطب‌محوری و هنرمندی در طراحی و اجرای برنامه‌های شادمانه کودکان و نوجوانان خصیصه‌های برجسته این مربی نام‌آشنای نسل نوخاسته دهه‌های اخیر تاریخ معاصر ایران اسلامی است که امیدواریم به فضل الهی همچنان در منش و روش شاگردان این عزیز از دست رفته، در تخاطب با نسل نوخاسته امروز نیز استمرار و جریان داشته باشد و میوه‌هایی شیرین و خواستنی به بار بنشاند.

کوچ غریبانه این خادم مخلص قرآن کریم را به جامعه قرآنی کشور، کودکان و نوجوانان دیروز و امروز و همه هنرمندان آرمان‌خواه و خانواده محترم این فقید سعید تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای این روحانی بافضیلت و اخلاق‌مدار رضوان و رحمت واسعه و برای بازماندگان معزی صبر و اجر فراوان مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پستی نوشت: تربیت، مهمترین هدف و حساس‌ترین مأموریت در عملیات تبلیغی است. تلاقی مهر و مهارت در چهارچوب قواعد آسمانی دین، حلاوت و شیرینی اثر را به ارمغان می‌آورد. حجت‌الاسلام راستگو... نمونه بارز این تلاش درخور و خلاقیت متعهدانه و اثربخش بودند.

واکنش نهادها و فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو

احمد ابوالقاسمی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: انا لله و انا الیه راجعون، حجت‌الاسلام راستگو به دیار باقی شتافت، روحش شاد و قرین رحمت الهی.

واکنش فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو

 

محمدرضا پورزرگری، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم با درج هشتگ روحانی‌_هنرمند و انتشار تصاویری از این مبلغ و معلم قرآنی نوشت: اللهم انا لانعلم منه الا خیرا، روحانی هنرمند، خاطره‌ساز دینی و انقلابی چند نسل، روحت شاد.

واکنش فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو

مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی نیز به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو واکنش نشان داد و نوشت: درگذشت معلم قرآن کریم و مبلغ دلسوز جناب حجت‌الاسلام راستگو را تسلیت می‌گوییم.

واکنش فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو

محمد سلیمی، فعال قرآنی کشورمان نیز در کانال قرآنی خود نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون

روحانی وارسته، با اخلاص، متعهد و مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جناب استاد حسن راستگو(عمو راستگو) آسمانی شد.

این مرد قرآنی، عمر خود را در راه تبلیغ دین مبین اسلام و انتقال مفاهیم نورانی آن به نسل نوجوان گذراند.

هرگز صفا و صمیمیت، احساس مسئولیت و نظم منحصر به فرد او در طول سال‌های حضورش در برنامه صبحگاهی مهر تابان رادیو قرآن را فراموش نخواهیم کرد.

دسته‌بندی موضوعات همراه با شاهد مثال قرآنی بر اساس سرفصل‌های هفتگی مهر تابان (که به بزرگسالان نیز اختصاص داشت) و تبدیل آن به گویش مناسب با نوجوانان در طول بیش از دو سال همکاری مستمر و منظم، بدون ذره‌ای چشم‌داشت به چیزی جز تعهد دینی، از جمله ویژگی‌های او بود که اکنون بیش از هر چیز، هم برای او‌ توشه و ذخیره سفر آخرت است و هم برای ما و دیگران، مایه درس و پند.

یقیناً یکی از موفقیت‌های مهر تابان در جشنواره رادیو، آیتمی با محوریت حاج آقا راستگو بود. فرزندان عوامل آن برنامه نیز به ایشان عشق می‌ورزیدند و هفته به هفته لحظه‌شماری می‌کردند تا به عنوان نماینده نوجوانان در استودیو حاضر و پای درس استاد راستگو به گفتگو با ایشان بپردازند.

توفیق داشتم علاوه بر خدمتگزاری به ایشان در رادیو قرآن، یک برنامه تلویزیونی در شبکه قرآن و معارف سیما نیز در خدمت‌شان باشم، برنامه تلویزیونی بشری در آغازین قسمت‌های خود به طور زنده، پذیرای این عزیز بود.

اینجانب رحلت این مرد با تقوا و مهربان را به فرزندان ایشان و همه نوجوانان میهن اسلامی تسلیت عرض کرده، برایشان غفران الهی و علو‌ درجات مسئلت دارم.»

هادی صلحجو، مدیر گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما و مجری برنامه‌های معارفی نیز، پستی از صفحه شخصی خود را به بیان دل‌نوشته‌ای درباره زنده‌یاد راستگو اختصاص داد.

واکنش نهادها و فعالان قرآنی به درگذشت حجت‌الاسلام راستگو

انتهای پیام
captcha