راستگوی واقعی
کد خبر: 3936810
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳

راستگوی واقعی

مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیون با اشاره به اینکه استاد راستگو تحصیلات حوزه را تا عالی‌ترین سطح با موفقیت پشت سر گذاشت و در فقه و‌‌‌ اصول و تفسیر قرآن سرآمد و مجتهد بود، گفت: عشق وافر ایشان به نشر معارف الهی برای کودکان، موجب شد تا شخصیت علمی‌اش ناشناخته بماند.

راستگوی واقعی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون سابق قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور وزیر ارشاد در امور روحانیون در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن راستگو، مبلغ و معلم قرآن دل‌نوشته‌ای منتشر کرد و در آن این‌ معلم دلسوز قرآنی را راستگوی واقعی معرفی کرده است، متن این دلنوشته به شرح زیر است.

«خبر درگذشت استاد راستگو، خادم‌القرآن و هنرمند عرصه تبلیغ بسیار غیرمنتظره و باورنکردنی بود. او دو سال قبل در مصلای امام خمینی(ره) مهمان نمایشگاه قرآن بود. چهره آشنایی که همه دوستش داشتند و بچه‌ها بیشتر.

دهه ۶۰ و ۷۰ در تلویزیون و در استان‌ها برای مردم قصه می‌گفت. داستان راستان را با هنرمندی اجرا می‌کرد. از قبل از انقلاب به تربیت شاگردان پرداخت و حاصل زحمات او تربیت هزاران استادی شد که امروزه می‌توانند با کودکان سخن بگویند. انصافاً کمتر کسی می‌توانست مانند استاد مفاهیم اخلاقی را به مخاطب منتقل کند.

با این که استاد راستگو تحصیلات حوزه را تا عالی‌ترین سطح با موفقیت پشت سر گذاشت و در فقه و‌‌‌ اصول و تفسیر قرآن، سرآمد و مجتهد بود، اما عشق وافر ایشان به نشر معارف الهی برای کودکان، موجب شد تا شخصیت علمی‌اش ناشناخته بماند.

راستگو مردم را دوست داشت و به آنان عشق می‌ورزید و مردم هم او را دوست داشتند و از این خبر اندوهگین هستند‌.

در این زمان کم بزرگانی را از دست دادیم که هنر اصلی آنها مردمی بودن، راستگو بودن و خدمتگذار بودن، بود.

انسان‌هایی که به دیگران احترام می‌گذارند،‌ قیافه نمی‌گیرند، منتی ندارند و خود را در راه نشر معارف الهی فدا می‌کنند.

چهره خندان و متبسم او فراموش نشدنی است.

خداوندا او را با اولیائت محشور گردان و به بازماندگان، شاگردان و دوستان صبر و اجر عنایت فرما.

درود خداوند بر این انسان‌های راستین

محمدرضا حشمتی آذر 99»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha