کرونا فرصت تولید را از سینما گرفته است/ جشنواره مقاومت فرصتی برای دیده شدن
کد خبر: 3937162
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
داور جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌وگو با ایکنا:

کرونا فرصت تولید را از سینما گرفته است/ جشنواره مقاومت فرصتی برای دیده شدن

داور جشنواره فیلم مقاومت گفت: فستیوال‌ها فرصتی هستند تا سرمایه‌گذارها به اتفاق سینماگران پیرامون ساخت تولیدات جدید همنشینی داشته باشند، ولیکن به واسطه شیوع بیماری کرونا این فرصت از بین رفته است.

هادی نائیجی، کارگردان سینما و داور شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره آثار حاضر در بخش مدافعان سلامت جشنواره اظهار کرد: آثار این بخش را دو مرتبه تماشا کردم. بار نخست به تنهایی و دفعه دوم به اتفاق دیگر داوران فیلم‌ها را دیدیم.

وی افزود: این اولین بار است فیلم‌هایی از سراسر جهان با محوریت کرونا تولید شده و در جشنواره‌ای سینمایی به نمایش در می‌آیند، برای همین برخی آثار نتوانسته بودند راه درست رسیدن به هدف را بپیمایند، البته این موضوع تا حدی طبیعی است، زیرا تازه ابتدای راه این حوزه هستیم و باید کمی از موضوع فاصله بگیریم. البته باید اجازه دهیم فیلم‌هایی که در این رابطه تولید می‌شوند، دیده شوند تا روند تکاملی داشته باشند.

نائیجی ادامه داد: در زمان جنگ هم عمده فیلم‌هایی که تولید می‌شد، اغلب خبری بودند و چندان هنری نبودند، اما آثاری که بعد از دفاع مقدس ساخته شدند به شکل بهتری به مقوله جنگ پرداختند. درباره کرونا نیز وضعیت اینگونه است، چون مطمئنم بعد از پشت سر گذاشتن این بیماری فیلم‌های خوبی در این حوزه تولید خواهد شد.

وی درباره برگزاری جشنواره در ایام کرونایی نیز اظهار کرد: درباره داوری در این ایام، وضعیت، تغییر چندانی نکرده است، چون داورها فیلم‌ها را روی پرده می‌بینند. اما فستیوال‌ها فرصتی هستند تا سرمایه‌گذارها به اتفاق سینماگران پیرامون ساخت تولیدات جدید همنشینی داشته باشند، ولیکن به واسطه شیوع بیماری کرونا این فرصت از بین رفته است.

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که جشنواره مقاومت تا چه حد توانسته مبلغ فرهنگ مقاومت در هنر باشد، تصریح کرد: بسیاری از فیلم‌ها این فرصت را پیدا نمی‌کنند تا در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآیند، چون تعداد معدودی اثر قادرند در آن حضور داشته باشند، بنابراین جشنواره مقاومت این فرصت را فراهم آورده تا کارهایی که دیده نشدند این امکان را پیدا کرده تا در معرض نقد و بررسی قرار گیرند و قوت و آسیب‌هایشان شناخته شود.

نائیجی در پایان تاکید کرد: بسیاری از مواقع مفاهیم خاص به واسطه برگزاری فستیوال‌‌ها مانا می‌شوند. جشنواره مقاومت نیز چنین خصیصه‌ای دارد، چون برگزاری جشنواره مقاومت باعث شده فیلمسازان علاقمند این حوزه با انگیزه بیبشتری در این رابطه کار کنند.

انتهای پیام
captcha