اخبار معارفی رسانه‌ها/ معرفی برگزیدگان بخش ترتیل جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3937251
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

اخبار معارفی رسانه‌ها/ معرفی برگزیدگان بخش ترتیل جشنواره تلاوت‌های مجلسی

«معرفی برگزیدگان بخش ترتیل جشنواره تلاوت‌های مجلسی» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه چهارم آذرماه 99 اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‎دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برگزیدگان بخش ترتیل جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شدند» آمده است: با پایان داوری آثار ارسالی به بخش ترتیل جشنواره تلاوت‌های مجلسی برگزیدگان این رشته معرفی شدند. بر این اساس یوسف عیاشی، مجتبی قدبیگی، سیدمحمد کرمانی و محمدتقی نوران با کسب بالاترین امتیاز عناوین اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

پس از این افراد سیدحجت ترحمی، مجتبی هرندی‌زاده محمدجواد جاوری، وحید کرمی، امیرحسین انواری، علی نیکی، یوسف قنبری، مجید جدیدی، امیدرضا براتلو، سیدصادق کاظمی و فواد مولودی دیگر عناوین رشته ترتیل جشنواره تلاوت‌های مجلسی را از آن خود کردند. نفرات برگزیده بخش ترتیل در اختتامیه نهایی جشنواره با عنوان فجر تلاوت در دهه فجر تجلیل می‌شوند.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «رعایت اخلاق و ادب از منظر امام حسن عسکری(ع)»، «هدیه کریسمس بسیجیان برای اقلیت‌های مذهبی»، «حضور ۱۵۰ هزار طلبه بسیجی در میدان مبارزه با کرونا+فیلم و عکس» و «ترتیل صفحه ۵۵۳ قرآن کریم+فیلم و متن آیات» هستند.

ایرنا

دو خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «فراگیری فرهنگ بسیج رمز بقای انقلاب و مایه پیشرفت کشور است» و «دوران سخت شیعیان و آماده سازی برای غیبت امام عصر‌(عج)» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز دوازده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «جشنواره کتابت و مرقّع‌نویسی قرآن‌کریم و ادعیه برگزار می‌شود» آمده است: دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن‌کریم، پنجمین جشنواره کتابت و مرقّع‌نویسی قرآن‌کریم و ادعیه را از چهارم آذرماه آغاز می‌کند. جشنواره در دو بخش رقابت عمومی و کاتبان جوان، با موضوعاتی همچون کتابت سوره‌های منتخب، ادعیه، زیارات و دیگر متون دینی و با خطوط نسخ ایرانی و عربی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از تاریخ چهارم آذرماه به پایگاه اطلاع‌رسانی دارالکتابه به نشانی darolketabeh.ir مراجعه کنند.

در خبری دیگر با عنوان «چرا قرآن بر میانجیگری در کار خیر تأکید دارد؟» می‎خوانیم: با نگاهی به آیات و روایت‌های اسلامی مشخص می‌شود که خدمت به مردم و خیر رساندن به آن‌ها هم‌ردیف خدمت کردن به خداوند متعال دانسته شده است. همان طور که پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله به این موضوع اشاره فرموده و شرح آن در حدیثی در کتاب اعلام الدین نوشته با این مضمون که: «کسی که حاجتی را از برادر مؤمن خود برآورد مانند کسی است که در همه دوران زندگی خود به خدا خدمت کرده است.» خداوند هم آن قدر غیرتمند است که پاداش خدمتکار خود را با سخاوت تمام پرداخت می‌کند.در کتاب الخصال ماجرایی درباره واسطه شدن پیامبر اکرم در کار خیر نوشته شده مبنی بر اینکه امام صادق به واسطه پدر و اجداد بزرگوار خود فرموده است که یک روز پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله همراه با حضرت امیرالمؤمنین برای خریدن پیراهن به بازار رفتند. در میان راه کنیزی را دیدند که در حال گریه کردن بود. ایشان دلیل گریه کنیز را جویا شدند و او جواب داد که: «این پیامبر خدا! سرپرست من چهار درهم به من داده بود تا با آن خرید کنم، اما من این مبلغ را گم کرده‌ام و حالا روی بازگشت به خانه را ندارم.»

پیامبر اکرم (ص) چهار درهم به او داده و فرمود تا به خانه برگردد. در زمان بازگشت، یک بار دیگر همان کنیز را دیدند. پیامبر اکرم  دلیل وقفه کنیز و نرفتن او به خانه را جویا شد. کنیز پاسخ داد: «از زمان بیرون آمدن من از خانه مدت زیادی گذشته است و ترس این را دارم که اگر حالا به خانه بروم، به دلیل این تأخیر من را کتک بزنند.» پیامبر اکرم  خطاب به کنیز فرمود: «در مقابل من حرکت کن و مسیر خانه‌ات را به من نشان بده.» به این ترتیب کنیز همراه با پیامبر اسلام  و امام علی‌(ع) به خانه سرپرست خود رسید. در این زمان پیامبر اکرم در مقابل در خانه ایستاده و خطاب به اهل خانه فرمود: «سلام بر شما ای اهل خانه! این کنیز دیر کرده است، او را آزار ندهید» آن‌ها هم عرض کردند: «او به برکت آمدن شما آزاد است.»

ده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ضرورت درس گرفتن از سیره امام حسن عسکری (ع)/ نشانه مؤمن در بیان امام یازدهم چیست؟»، «فرهنگ و گفتمان قرآنی بسیجی نمونه »، «خیّران رجایی‌شهر برای سیستانی‌ها مدرسه ساختند/اقدامات گروه جهادی شهید جهازی؛ از لرستان تا گیلانغرب»، «مدح امام عسکری(ع) بانوای حاج منصور ارضی»، «دفع بلا از اهل زمین در عصر حکومت امام زمان (عج)»، «نسخۀ امام حسن عسکری (ع) برای شیعیانِ عصر غیبت/ آیه‌ای برای تقویت رابطه با امام عصر (عج)»، «نورالرضایی‌ها پای وعده‌شان به زنِ بندرعباسی ماندند/ ۱۰ خانه دیگر هم می‌سازیم»، «عرض ادب شاعران به امام حسن عسکری (ع)| ما گداییم، گداییم گدای دو حسن، زیر دینِ کرم و لطف و عطای دو حسن»، «نگاه کلان اسلام به فرزندپروری/ توجیهات غلط در موضوع کنترل جمعیت» و «آیا جواب سلام هنگام نماز واجب است؟/ پاسخ از رهبر انقلاب » هستند.

مهر

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز هشت خبر با عناوین «‌امام حسن عسکری(ع) رهبر تشکیلات پنهان»، «انتصاب رییس مرکز رشد واحدهای فناور قرآنی جهاد دانشگاه»، «‌تفسیر امام حسن عسکری(ع) بحث‌های متعددی درباره سیره نبوی‌(ص) دارد»، «حدیث پرمعنای نقش بسته در دیدار امروز رهبرانقلاب»، «‌سفارش امام حسن عسکری (ع) به شیعیان»، «زندگی امام حسن عسکری(ع) از قلم آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی»، «روش‌های مشارکت در بازسازی و توسعه حرم امامین عسکریین(ع)» و «از اقدامات مهم امام عسکری(ع) آماده‌سازی شیعیان برای عصر غیبت بود» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز سه خبر با عناوین «نکاتی چند از سیره و سبک زندگی «امام حسن عسکری(ع)»»، «نبود مماثل و محرم در انجام غسل میت» و «تأثیر ویژه اخلاق امام «حسن عسکری (ع)» بر دشمنان» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان شامل « دغدغه‌های امام حسن عسکری‌(ع) برای آخرین امام شیعیان»، «رسالت بسیج خدمت بی منت است/ جامعه بانوان مداح ظرفیت خوبی دارد» و «اقدامات حیاتی امام حسن عسکری (ع) در زنده نگه‌داشتن مهدویت» هستند.

ایسنا

9 خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری نیز شامل «خاطرات مصطفی رحماندوست از عمو راستگو»، «گفتمان فاطمی به فکر و اندیشه جهت می‌دهد»، «انتشار اسناد تاریخی تأیید وقفیت موقوفه «آق‌مشهد» و تعیین حدود آن»، « چاپ اثری جدید از آلبرت هیرشمن»، «وقف آیت‌الله یزدی برای احداث مدرسه علمیه»، «درس‌هایی از امام حسن عسکری(ع) »، «پیام تسلیت رئیس ستاد فهما به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام راستگو»، «این شعرها «مهدوی» نیستند!» و «نوشتاری در فقدان محمدحسن راستگو» هستند.

انتهای پیام
captcha