هتل‌ها و مهمانسراها در طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند
کد خبر: 3937332
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
رئیس جامعه هتل‌داران کشور خبر داد؛

هتل‌ها و مهمانسراها در طرح شهید سلیمانی مشارکت می‌کنند

رئیس جامعه هتل‌داران کشور از اعلام آمادگی برای همکاری با وزارت بهداشت در طرح شهید سلیمانی به منظور مبارزه با کرونا خبر داد.

آمادگی هتل‌ها و مهانسراها در مبارزه با کرونا مشارکت می‌کنندجمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران کشور، در گفت‌وگو  با ایکنا، از اعلام آمادگی برای همکاری با وزارت بهداشت در طرح شهید سلیمانی به منظور مبارزه با کرونا خبر داد.

وی با اشاره به جلسات مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت بهداشت در راستای مبارزه با بیماری کرونا، گفت: قرار شد تعدادی از هتل‌ها و مهمانسرا‌ها برای قرنطینه افراد مورد استفاده قرار گیرند و هتل‌های دو و سه ستاره به صورت اختیاری با این طرح همکاری کنند. چنانچه این هتل‌ها بخواهند با وزارت بهداشت همکاری کنند، با انعقاد قراردادی می‌توانند این کار را انجام دهند. مهمانسرا‌های ایرانگردی و جهانگردی نیز می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

به گزارش ایکنا، پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور و مسئول امور پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، روز گذشته با حضور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه‌ای با مدیرکل حوزه ریاستی این وزارتخانه با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی سه گروه برای جداسازی مورد هدف هستند، گفت: گروه اول افراد پرخطر هستند که اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا شود و در آن خانواده افراد پرخطر مانند سالمندان و مادران باردار حضور داشته باشند، آن‌ها را برای نگهداری در نقاهتگاه جداسازی خواهیم کرد. گروه بعدی افرادی هستند که تست آن‌ها مثبت شده و ممکن است علائم نداشته باشند و فقط ناقل باشند که باید در نقاهتگاه‌ها تحت نظر باشند و گروه سوم افرادی‌اند که پس از گذراندن دوره بستری در بیمارستان، به شرط احتیاط باید سه الی چهار روز از بقیه افراد جدا باشند که آنان نیز در نقاهتگاه‌ها نگهداری خواهند شد.

علیرضا ایزدی، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت میراث فرهنگی، ضمن استقبال از این طرح، گفت: در جلسه‌ای که پیش‌تر با همکاران خود در این وزارتخانه داشتیم، مسائل و ابعاد مختلف را بررسی کردیم و آمادگی هر گونه همکاری را برای اجرای هرچه بهتر این طرح داریم. همچنین آمادگی داریم ۶۳ هتل ایرانگردی و جهانگردی را در اختیار این طرح قرار داده و لیستی از هتل‌ها و مهمانسرا‌های کشور را همراه با نشانی و جزئیاتشان آماده و به قرارگاه پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی ارائه کنیم.

در ماه‌های نخست شیوع بیماری کرونا قرار بود که تعدادی از هتل‌های کشور به عنوان نقاهتگاه مورد استفاده قرار گیرند، اما چنین اتفاقی رخ نداد و تنها دانشجویان بازگشته از ووهان چین برای دو هفته در یکی از هتل‌ها قرنطینه شدند.
انتهای پیام
captcha