گرامیداشت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در انگلیس
کد خبر: 3937494
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳

گرامیداشت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین در انگلیس

در آستانه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، کمپین همبستگی با ملت فلسطین در انگلیس، برنامه‌های مختلفی را در اعلام حمایت از فلسطینیان و محکومیت قانون‌شکنی‌های رژیم صهیونیستی اجرا خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل‌ایست مانیتور، در انگلیس قرار است هزاران نفر در مراسم مختلف به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین شرکت کنند.

 این برنامه‌ها طی یک هفته از 25 نوامبر تا 2 دسامبر (5 تا 12 آذر) از سوی کمپین همبستگی فلسطین (PSC) برای برجسته‌کردن نقض مداوم حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی از جمله برنامه‌های الحاق غیرقانونی آن در سراسر انگلیس برگزار می‌شود.
 
امروز چهارشنبه روز «اقدام دانشجویان» نامگذاری شده است. تحقیقات نشان داده است كه دانشگاه‌های انگلیس بیش از 450 میلیون پوند در شركت‌های اسرائیلی ناقض حقوق فلسطینیان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این شرکت‌ها شامل نهادهایی هستند که در لیست اداره حقوق بشر سازمان ملل متحد، در پروژه‌های شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل در اراضی اشغال شده همکاری دارند. صدها دانشجو تحت حمایت کمیته جوانان و دانشجویی PSC در رسانه‌های اجتماعی فعالیت خواهند کرد تا از دانشگاه‌های خود بخواهند از سرمایه‌گذاری در چنین شرکت‌هایی خودداری کنند.
 
شنبه ، 28 نوامبر(8 آذر)، به عنوان «روز اقدام ملی» اعلام شده است. رژیم اسرائیل با نقض فاحش قوانین بین المللی و حقوق بشر، استعمار و اشغال سرزمین‌های بیشتر فلسطین را سرعت بخشیده است.
شرکت‌کنندگان در روز اقدام ملی برای تحت فشار قرار دادن دولت انگلیس با هدف ممنوعیت تجارت با شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل و تحریم این رژیم، از جمله تحریم تجارت تسلیحات، تا زمانی که رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را رعایت کند، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

همچنین روز یکشنبه، 29 نوامبر(9 آذر) برنامه‌ای با عنوان «راهپیمایی آنلاین برای فلسطین» انجام خواهد شد که طی آن گروهی از هنرمندان، فعالان، سازمان‌های سیاسی و اتحادیه‌های تجاری، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام خواهند کرد.

روز چهارشنبه، دوم دسامبر نیز برنامه‌ای با عنوان «لابی مجازی» برگزار می‌شود که مردم با نمایندگان خود در مجلس انگلیس برای توقف طرح‌های غیرقانونی اسرائیل از جمله شهرک‌سازی‌ها بحث و رایزنی خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha