بیانیه بسیج اساتید در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای
کد خبر: 3937732
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

بیانیه بسیج اساتید در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور و بسیج اساتید چند دانشگاه از جمله دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده به شکل جداگانه بیانیه‌هایی صادر کردند.

بیانیه بسیج اساتید

به گزارش ایکنا، مجتبی زارعی،‌ رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در بیانیه ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد. در این بیانیه می‌خوانیم؛

شهادت استاد و دانشمند ایران و اسلام؛ دکتر محسن فخری زاده رضوان الله علیه را به حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدظله، جامعه علمی، تحقیقاتی، و نوآوران عرصه فناوری و به خصوص به خانواده صبور و مقاوم شان تبریک و تسلیت می‌گویم.

استادان و دانشمندان بسیجی براساس آموزه‌های اسلامی دارای سلوک مکتبی نشر علم و شاگرد پروری اند و از این منظر با این که سرمایه بزرگی با ترور، آدم کشی و علم ستیزی برخاسته از سنت سیاسی رایج غرب، از دست رفت، اما اینک او در ده‌ها دانشمند ایرانی و آزمایشگاه‌های ایران تکثیر یافته و دشمنان ایران با این ترور قادر به توقف جریان فیاض و بومی پیشرفت علم و فناوری کشور نخواهند شد.

اینک، اما در حالی که گروه ایرانی خام اندیش و مزور فرصت نمایی‌ها از رفت و آمد حزبی جنایتکاران به کاخ سفید با روش شناسی عوام فریبانه در حال بزک کردن آمریکا در محیط ملی بود، دست چدنی آمریکا و اروپا از آستین تروریستی مامورین رژیم صهیونیستی به درآمد و دانشمند صنایع دفاعی، علوم هسته‌ای، تحقیقات بهداشتی و مجاهد عرصه‌های نوین علوم شناختی را از ایرانیان ربود؛ و البته این سنتی الهی است که در سختی‌ها و غبار پی درپی فتنه ها، این شهادت است که کارافزا و تاریخ ساز شده بلکه زنجیره‌ی توجه سیاست ورزان، کارگزاران، احزاب و جناح‌های سیاسی خام اندیش به جبهه واحد آمریکا، اروپا و رژیم جعلی اسراییل قطع شود، گو این که تصورش موجب تصدیق می‌شود؛ آنگاه که احساس یآس و مذاکره در برابر انخصار طلبی ضد ایرانی جبهه واحد غرب نشان داده شود آن‌ها متکبرانه چندین گام با هر وسیله‌ای از جمله بمب و ترور به پیش خواهند آمد!
 
علاوه بر این، نهضت استادی ایران توقع دارد از آنجایی که دانشمند شهید علاوه بر کرسی استادی، جزو مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز بود؛ دولت محترم و در صدر آن وزارتین محترم خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت دادگستری و معاونت حقوقی و بین المللی ریاست جمهوری با توجه به اعترافات و مستندات پیشین مقامات غربی و صهیونیستی، در نشان کردن این دانشمند وطن و چهره برجسته جهانی، بلافاصله با تشکیل ستادی ویژه و عزمی جهادی و انگیزه‌ای میهنی و انقلابی برای تعقیب حقوقی مقامات تروریست آن رژیم جعلی و همدستان آمریکایی - اروپایی اش اقدام نمایند ضمن این که جامعه استادی ایران از ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، سازمان میهنی - انقلابی هوا فضای سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور مصرانه تقاضا دارد جهت کاهش آلام مردم و جامعه علمی و پژوهشی کشور قاطعانه و مدبرانه برای انتقام از قاتلین قرون وسطایی دانش‌ها، علوم بومی و این دانشمند بزرگ ایرانی اقدام نمایند.
بیانیه بسیج اساتید چند دانشگاه‌ در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای

بنابر این گزارش، بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان نیز در پی حادثه ترور ناجوانمردانه دانشمند شهید محسن فخری‌زاده بيانيه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم و بسم رب الشهدا والصدیقین

با شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده عزیز.
بار دیگر جهانیان یک حرکت تروریستی و ناجوانمردانه، کوردلانه و نابخردانه دیگر، با محوریت استکبار جهانی و صهیونیست خبیث را به چشم دیدند.

در این حادثه تروریستی، یکی از خادمان علمی و فناوری و دانشمندان خبره نظام مقدس جمهوری اسلامی، توسط ایادی استکبار جهانی، در خون خود غلتید و همچون سایر یاران شهیدش به لقا الله پیوست.

بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان، ضمن محکومیت شدید این گونه حرکت‌های بزدلانه که ناشی از ترس دشمنان ایران اسلامی از حرکت تعالی بخش و تمدن‌ساز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت، شهادت و آسمانی شدن دانشمند جهادگر و پاسدار اسلام، دکتر محسن فخری زاده را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، نائب برحق ایشان مقام معظم رهبری و خانواده معزز این شهید سرافراز و ملت قهرمان ایران وعموم ازادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

بدیهی است سیاست‌ورزان و مجریان داخلی و در رأس آن دولت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید بعد از کنش‌ها و واکنش‌های فراوانی که تاکنون در فضای بین‌المللی مشاهده شده است، باید حرکت مبتنی بر الفبای غیرت را سرلوحه گفتار و رفتار داخلی و خارجی ساخته و دشمن زبون را آن چنان که ایرانی مسلمان و انقلابی و با شرف باید بشناسد، بشناسند و عمل متناسب با عزت، حکمت و مصلحت و در شأن نظام انقلابی داشته باشند.

دشمنان این نظام مقدس، به ویژه آن‌هایی که ضعف و زبونی برخی عناصر داخلی را فرصتی برای گسترش گستاخی و رذالت خود می‌بینند، بدانند که بر اساس وعده‌های الهی و با رهبری داهیانه حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، پیروزی نهایی از آن جبهه حق و ایران اسلامی است و شکست و عاقبتی تلخ در انتظار آنان است. مردان میدان مبارزه و جهاد علیه ظلم و کفر و جهل، با تمام وجود آماده باشند.

ما اساتید بسیجی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور نیز گوش به فرمان مقتدای مقتدر خویش، فرمانده معزز کل قوا آماده جانفشانی و جهاد در راه اعتلای کلمه حق و پیمودن مسیر تمدن سازی نوین اسلامی هستیم.

(و سیعلم الذین ظلموا‌ای منقلب ینقلبون)

روابط عمومی دفتر هماهنگی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور

بیانیه بسیج اساتید چند دانشگاه‌ در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای

همچنین بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری‌زاده به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی بر سرپیمان خویش جان باختند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. (سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳)

بار دیگر دست جنایتکار دشمنان اسلام و ایران عزیز و منحرفان و مخالفان پیشرفت و اقتدار و عزت جمهوری اسلامی مجاهد مرد دیگری را از ما گرفت. شخصیتی مومن،مخلص، دانشمند و مجاهدی بی‌ادعا که همواره با دانش و علم خود افق‌های روشنای اقتدار کشورمان را رهنمون بود و با ایمان و اخلاصش معلمی بی‌نظیر برای شاگردانش بود.

یقینا که راه این شهید والامقام همچون سرداران دیگر سرداده در این راه همواره بی‌رهرو نیست و نخواهد ماند و نشان دیگری از ذلت وخواری دشمنان این خاک را با خون خود دارند.

ما اساتید بسیجی دانشگاه فنی و حرفه ای شهادت دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری زاده را به ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای ، جامعه دانشگاهی کشور و عموم مردم ولایت مدار ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و بدینوسیله اعلام می داریم دشمنان زبون بدانند با ترور وحشیانه فرزندان برومند این ملت ره به جایی نخواهند برد و قطعا انتقام سختی از آنها بعمل خواهد آمد.

بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای

انتهای پیام
captcha