تدبیر امنیتی امارات برای گردشگران صهیونیست!
کد خبر: 3937784
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

تدبیر امنیتی امارات برای گردشگران صهیونیست!

آژانس‌های مسافرتی در سراسر خاورمیانه و آفریقا معتقدند اینکه امارات به طور ناگهانی صدور ویزا برای شهروندان 13 کشور اسلامی را متوقف کرده به دلیل استقبال این کشور از اولین گردشگران صهیونیست است.

به گزارش ایکنا، بعد از اینکه دو ماه پیش دولت امارات متحده عربی در اقدامی بی‌سابقه ـ که با انتقاد زیاد کشورهای اسلامی روبه‌رو شد ـ عادی‌سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛ پنجشنبه اولین پرواز تجاری امارات به فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی انجام شد.

در این راستا، غیث الغیث، رئیس اجرایی شرکت فلای دبی، اعلام کرد: آغاز پروازهای منظم در توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری و تحقق منافعمان نقش خواهد داشت.

شرکت فلای دبی اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد: روزانه دو پرواز بین دبی و تل‌آویو برقرار خواهد کرد. شرکت الاتحاد امارات نیز مارس ۲۰۲۱ پروازهای خود به تل‌آویو را آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر با استناد به دستور مقامات مهاجرتی امارات، صدور ویزاهای توریستی، کوتاه‌مدت، بلندمدت و شغلی جدید تا اطلاع ثانوی برای شهروندان 13 کشور عمدتاً مسلمان مانند افغانستان، پاکستان، ایران، سوریه، لیبی، عراق و تونس بدون ارائه دلیل متوقف شد.

Times of Israel در گزارشی به این اقدام امارات پرداخت و آن را در جهت آسایش شهروندان رژیم صهیونیستی دانست که بعد از لغو روادید بین ابوظبی و تل‌آویو به امارات سفر می‌کنند.

در این گزارش آمده است که وزارت امور خارجه اسرائیل هفته پیش اعلام کرد که اسرائیل و امارات در مورد طرحی توافق کرده‌اند که به اسرائیلی‌ها اجازه دهد حتی قبل از اجرای برنامه لغو روادید متقابل به کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کنند. تا زمان اجرای این برنامه‌، گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه و مقامات وزارتخانه از ابوظبی راه حلی موقت را برای سفر بدون ویزا شهروندان اسرائیلی درخواست کردند.

توافقنامه معافیت ویزا امارات متحده عربی و اسرائیل به این معنی است که شهروندان هر دو طرف مجاز به ورود به خاک یکدیگر هستند، بدون اینکه دردسر درخواست ویزا را داشته باشند. این اولین توافق بین دولت یهود و یک کشور عربی است. قابل ذکر است، حتی نزدیکترین متحد اسرائیل، ایالات متحده، تاکنون از امضای توافقنامه معافیت ویزا با دولت یهود امتناع ورزیده است.

افشای این موضوع که امارات متحده عربی از سفر اتباع کشورهای دیگر جلوگیری می‌کند، در صدر اخبار رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری سراسر جهان قرار گرفته است. این اخبار بر وضعیت جهانی امارات به عنوان مقصدی جذاب برای کارگران مهاجر که تعداد آنها نسبت به افراد بومی 9 به 1 است، تأکید دارند.

آژانس‌های مسافرتی در پاکستان گفتند که امارات متحده عربی مردان مجرد زیر 50 سال را از سفر به این کشور منع کرده است، اگرچه افرادی که با خانواده سفر می‌کنند، هنوز می‌توانند ویزا بگیرند. هفته گذشته، دفتر خارجه پاکستان گفت که تصور می‌شود این محدودیت‌ها با موج دوم کرونا مرتبط باشد. با این همه شرکت Bestways Travel در جنوب اسلام آباد در این مورد تردید داشت.

جمچیت آقا، از کارمندان این شرکت مسافرتی، گفت: چنین محدودیت‌های سنی و جنسیتی مشخصاً هیچ ارتباطی با ویروس کرونا ندارد. این احتمالاً به نگرانی‌های امنیتی یا ترس در مورد مردان جوان باز می‌گردد. دبی به میلیون‌ها کارگر مهاجر کم درآمد از جنوب شرقی آسیا اعتماد می‌کند.

چندین شرکت مسافرتی در سراسر افغانستان نیز ادعا کردند که امارات متحده عربی صدور ویزا برای شهروندان را متوقف کرده است، بدون اینکه توضیحی ارائه دهد.

در کنیا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قرار گرفتن این کشور در لیست سیاه امارات متحده عربی، به دلیل وجود مجوزهای جعلی برای اعلام نتایج منفی آزمایش‌های کرونا به منظور سفر به امارات که منجر به 21 دستگیری در روز پنجشنبه شد، گسترش یافته است.

دو آژانس مسافرتی در لبنان، کشوری که با سقوط اقتصاد خود لشگری از نیروهای ماهر را به امارات متحده عربی اعزام کرده است، تأیید کردند که درخواست ویزا در حال حاضر در وضعیت تعلیق است. آژانس‌های مسافرتی دمشق طی دو هفته گذشته تلاش کرده‌اند تا بفهمند چرا سوریه از لیست کشورهای واجد شرایط درخواست ویزای آنلاین حذف شده است.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، نیز گفت که عراق به طور رسمی از ممنوعیت امارات علیه سفر شهروندان خود مطلع نشده است، اما این کشور از لیست سیاه گزارش شده مطلع بوده و از طریق کانال‌های دیپلماتیک در حال پیگیری است.

سعید محمد، نماینده شرکت‌های Arabian Nights Tours در دبی، گفت که او به دلیل تلاطم تنش‌های سیاسی، اغلب در گرفتن ویزای ورود به امارات متحده عربی برای ایرانیان، شهروندان ترکیه و کسانی که از صنعا هستند با مشکل روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام
captcha