ملت ایران در مسئله انتقام خون شهدا با کسی مماشات نمی‌کند + فیلم
کد خبر: 3937946
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
عباس سلیمی:

ملت ایران در مسئله انتقام خون شهدا با کسی مماشات نمی‌کند + فیلم

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه ملت ایران در مورد انتقام خون شهدای مظلوم خود با کسی مماشات نمی‌کند، بر ضرورت ایجاد امید در جامعه از سوی خبرنگاران تأکید کرد.

محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشور و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، عصر روز جمعه، هفتم آذرماه، در آبسرد دماوند به واسطه انفجار و شلیک مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضمن واکاوی موضوع شهادت این دانشمند فرزانه، اظهار کرد: با توجه به اینکه از عمق وجود خود معتقد به زنده بودن شهدای بزرگوار هستم و این اعتقاد برخاسته از قول مستحکم خداوند متعال در قرآن کریم است که فرمود: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، به محضر همه شهدا به ویژه این شهید شجاع دلاور و سردار پرافتخار اسلام شهید دکتر محسن فخری‌زاده عرض سلام، ادب و احترام دارم و مایلم به عنوان یک سرباز کوچک و در نهایت اخلاص به او عرضه بدارم که «أَشْهَدُ أَنَّكَ جاهَدْتَ فِي اللّٰهِ حَقَّ جِهادِهِ حَتَّی أَتَاک الْیقِینُ» و «لَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ قَتَلَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ».

سلیمی ادامه داد: از سال‌های دور، آمریکای جنایتکار درصدد تفرقه افکندن بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود. برای مثال برادران ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً تحریم می‌کند و در مورد ارتش چنین اقدامی انجام نمی‌دهد. یعنی مشخص است که شیطنت‌‎های استکبار براساس یک سناریوی تهیه شده در سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آن‌ها شکل گرفته است. بیش از 40 سال است که خون شهدای سپاه، ارتش، بسیج و عشایر از قله‌های سر به فلک کشیده کردستان تا جلگه‌های داغ خوزستان همه در هم آمیخته شده و بسان یک رودخانه خروشان همچنان می‌غرد تا پایه‌های سست کاخ‌های ستمگران را فرو ریزد.

سلیمی با بیان اینکه با دریافت خبر شهادت دکتر فخری‌زاده به قدری متأثر شدم که برای ساعت‌ها نتوانستم جلوی تأثر و اشک خود را بگیرم، تصریح کرد: با این وجود، به سراغ قرآن رفته و آن را گشودم که خداوند متعال نیز این آیه نورانی را به زیبایی ارائه فرمود که «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ». بنده شاید در طول مدت عمر خود که این آیه را تلاوت می‌کردم، به قسمت انتهایی آن همانند روز شهادت این شهید والامقام توجه نکرده بودم که خداوند بزرگ نام «محسنین» را در این آیه آورده است. با توجه به فرمانی که از سوی فرمانده معظم کل قوا در دو محور اساسی صادر شد، امروز تمامی نیروهای ما آماده هستند. اولین نکته در فرمان مقام معظم رهبری، ضرورت مجازات آمرین و عاملین شهادت دکتر فخری‌زاده است که سلسله مراتب نظامی و امنیتی مربوط به این نکته را به خوبی درک و دریافت می‌کنند. تمامی کسانی که در طراحی و اجرای این نقشه ناجوانمردانه و مغایر با همه قوانین بین‌المللی دست داشتند، باید مجازات شوند.

یکشنبه//////ملت ایران در مسئله انتقام خون شهدا با کسی مماشات ندارد / ضرورت امیدافکنی خبرنگاران در جامعه

عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه این عمل شنیع تروریست‌ها شکل دیگری از تکرار فاجعه شهادت سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی عزیز بود، افزود: به نظر می‌رسد که اکنون دیگر جای مماشات و کوتاه آمدن و نیز با زبان دیپلماتیک سخن گفتن با این دشمن بی‌منطق، وجود ندارد. هنگامی که بدون هیچ منطقی دانشمند فرزانه ما را فقط به جرم اینکه به دنبال ارتقای عزت و امنیت ملی کشور بوده، به صورت وحشیانه به شهادت می‌رسانند، دیگر جای مماشات وجود ندارد.

سلیمی اظهار کرد: سردمداران غربی که حقوق بشر را دستاویز خود کرده و برای مثال مجازات اعدام را برای کسانی که ده‌ها عمل شنیع غیرانسانی انجام داده‌اند، لغو می‌کنند، اکنون به صورت کاملاً ددمنشانه، وانت نیسانی را مملو از مواد منفجره می‌کنند و حتی با توجه به تفکرات شیطانی خود که احتمال می‌دهند، ممکن است به نیت خود نرسیده باشند، دو گروه مسلح را در دو طرف جاده و تنها راه خروج در کمین می‌گذارند و کاملاً وحشیانه عزیزان ما را به رگبار می‌بندند. البته شاید برخی افراد مسئله انتقام و پاسخگویی به دشمنان را حمل بر شتاب‌زدگی کنند، اما بنده چنین اعتقادی ندارم؛ چراکه تجربه نشان داده است که وقتی چنین ضربات ناجوانمردانه‌ای به ملت ما تحمیل می‌شود، اگر اجازه دهیم که مدتی از آن سپری شود، قضیه خود به خود فراموش شده و آن شوری که در مردم ما برای ضرورت یک اقدام منطقی و پاسخگویی به جنایت دشمن وجود دارد، منتفی می‌شود که این امر ظلم بزرگی در حق شهدای بزرگوار ما، خانواده ایشان و ملتی که آماده هرگونه فداکاری است، خواهد بود.

سلیمی با ذکر اینکه مسئولان ارشد ما باید در ارتباط با بخش اول فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ضرورت مجازات عاملین و آمرین شهادت این دانشمند بزرگ، طرح‌های دقیقی داشته باشند، تصریح کرد: البته بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، از سوی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام شد که فرمان رهبری معظم مبنی بر انتقام، در دستور کار قرار گرفت و این مسئله بسیار جای خوشحالی دارد. همه مردم ما به عنوان یک مطالبه منطقی خواستار این قضیه هستند.

وی بیان کرد: دشمنان ما بهتر است که در انتظار انتقام ملت ایران باقی بمانند و بدانند که این ملت با کسی مماشات و شوخی نداشته و در حرف خود جدی است و همانطور که در طول چهل سال گذشته، هرگز با دشمن سازش نکرده، این بار نیز با اقتدار در برابر شما خواهد ایستاد. ملت ما اگر در طول این چهل سال هزینه گزافی نیز داده‌ است، در نهایت، حق و حقوق خود را بازپس گرفته و در این مورد نیز به حول و قوه الهی حق خود را خواهد ستاند. بنده دشمنان ایران اسلامی را به این فراز از آیات نورانی قرآن کریم که می‌فرماید: «فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ» ارجاع می‌دهم. دشمنان این آب و خاک منتظر باشند تا به حول و قوه الهی، دست انتقام خدا و ضرب ‌شصت این ملت قهرمان و نیروهای مسلحی را که سربازان فدایی ایشان هستند مشاهده کنند.

سلیمی ادامه داد: دومین مطلبی که اهمیت آن از محور اول سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی کمتر نیست، ضرورت ادامه راه آن شهید بزرگوار و بها دادن و حمایت از ایده‌های علمی و طرح‌های ایشان در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، بهداشت و سلامت، مقابله با کرونا و ... است. شهادت این مرد بزرگ ضایعه‌ای بود که غصه آن در دل 80 میلیون مردم عزیز و بزرگواری که در مراسم سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی نیز حضور حماسی داشتند، جای گرفت. امیدوارم که این توفیق را داشته باشیم که هر کدام از ما در هر سنگری که هستیم، به اقتضای وظایفی که داریم، بتوانیم در ادامه راه این شهید بزرگوار که امتداد راه سرخ خونین کربلای امام حسین(ع) است، به حرکت خود ادامه دهیم که این حرکت نیز در انجام وظایف، خدمت به مردم، عدم اعتماد به دشمن، قدم برداشتن در مسیر حفظ مکتب و حفظ نوجوانان و جوانان ایران اسلامی محقق می‎شود. بنده به عنوان سرباز کوچک ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت فقدان این مرد بزرگوار، از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که توفیق ادامه راه آن شهید سفرکرده تا زمان ظهور پرسرور حضرت ولیعصر(عج) را به ما اعطا کند.

یکشنبه//////ملت ایران در مسئله انتقام خون شهدا با کسی مماشات ندارد / ضرورت امیدافکنی خبرنگاران در جامعه

وی بیان کرد: امیدوارم که همه همکاران ما در نیروهای مسلح بتوانند به اوج قله خودکفایی در بحث ارتقای توان رزمی دست پیدا کنند و با توجه به دو اصل بسیار مهم دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی در مسیری حرکت کنند که هیچ بیگانه‌ای به خود اجازه ندهد که برای کشور ما تعیین سرنوشت کند یا به این مردم نجیب و شرافتمند نظر سوء داشته باشد.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط پیش آمده در کشور، توصیه قرآن برای نحوه مدیریت این مسئله چیست؟ اظهار کرد: زندگی مملو از فرازها و نشیب‌هاست. در هیچ دوره‌ای از تاریخ مشاهده نمی‌کنیم که تمامی لحظات مردم یک جامعه غرق شادی و رفاه بوده باشد. طبیعت این دنیا اینطور است که نیش و نوش آن با هم است. امروز در ورطه‌ای قرار داریم که یکی دیگر از آزمون‌های بزرگ الهی برای ملت نجیب ایران رقم خورده است. یعنی در شرایطی که مشکلات معیشتی، عوارض و لطمات ناشی از بیماری کرونا، مسائل مربوط به تورم، تحریم و توطئه‌ دشمنان، فشارهایی که هر روز از سوی دشمنان به این ملت وارد می‌شود و مشکلات فردی در سطوح مختلف وجود دارد، ناگهان خبری شوکه‌کننده اعلام می‌شود که یکی از عزیزان و استوانه‌های علمی ما از سوی دشمنان قسم‌خورده این آب و خاک ترور می‌شود.

وی با طرح این سؤال که آیا در برابر این مشکلات باید ناامید شویم، اظهار کرد: قرآن کریم که کتاب زندگی است، در هیچ مسیری برای انسان قائل به بن‌بست نیست. از این روی ما نباید در عین مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تحمل مصیبتی که بر ما وارد شده، از یاد خدا غافل شویم. البته به موازات این قضیه باید کینه خود از دشمنان و روحیه انتقام‌جویی از آن‌ها را حفظ کنیم.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به آیه‌‌ای نورانی از سوره مبارکه یوسف(ع) که می‌فرماید: «لَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ؛ از رحمت‏ خدا نااميد مباشيد، زيرا جز گروه كافران كسى از رحمت‏ خدا نوميد نمى‏‌شود»، گفت: این فراز از قرآن کریم بهترین توصیه برای همه ما به ویژه برای جامعه خبری کشور است. خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه، یکی از اقشار تأثیرگذار جامعه در تسکین آلام مردم هستند. خبرنگاران در این برهه زمانی می‌توانند براساس یک قاعده منطقی که مبتنی بر اولویت‌بندی است و در شرایطی که کشور باید در راستای اهداف رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلانی که ما را به ساحل نجات می‌رساند، مدیریت شود، اخباری را به سمع و نظر جامعه برسانند که موجب افزایش اضطراب، التهاب و استرس در جامعه نشود. خبرنگاران خوب ما باید با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی، اخباری که ضرورت انتشار دارد را مطابق واقعیت(نه کمتر و نه بیشتر) برای مردم مطرح کنند. موضوع امیدآفرینی در سطح جامعه به ویژه در شرایط امروز کشور، یکی از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه خبرنگاران و تمامی اقشار مردم باشد و یکی از مصادیق بارز آن نیز تأسی به آیه «لَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ» است.

وی با بیان اینکه ملت ما مزین به ایمان بوده و در سایه‌سار خیمه توحید، ولایت و تکبیر زندگی می‌کند، اظهار کرد: حال که خداوند متعال به تعبیر آیات پایانی سوره مبارکه حجرات «بَلِ اللَّهُ يَمُنُّ عَلَيْكُمْ أَنْ هَدَاكُمْ لِلْإِيمَانِ»، بر ما منت نهاده و ما را در جبهه مؤمنان قرار داده است، باید در برابر تمامی مشکلات بایستیم که اگر چنین کاری انجام دهیم، «پایان شب سیه، سپید است» و براساس وعده خداوند متعال که فرمود: «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا؛ آرى! با دشوارى آسانى است»، به توفیق الهی شاهد روزهای خوشی، لبخند، امید و موفقیت‌های بسیار درخشان ملت عزیز و بزرگوارمان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha