انتقاد مسلمانان از کارشکنی آژانس امنیتی نیوزیلند در حادثه کرایست‌چرچ
کد خبر: 3938274
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

انتقاد مسلمانان از کارشکنی آژانس امنیتی نیوزیلند در حادثه کرایست‌چرچ

تحقیقات انجام شده از سوی مسلمانان نشان می‌دهد که آژانس‌های امنیتی این کشور تهدید حمله تروریستی کشتار کرایست‌چرچ را نادیده گرفته و به مردم اطلاعات نادرست ارائه دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از RNZ، در اقدامی بی‌سابقه و غیرمعمول، فدراسیون انجمن‌های اسلامی نیوزیلند (The Federation of Islamic Associations) گزارش خود را در مورد حملات تروریستی مسجد کرایست‌چرچ به کمیسیون سلطنتی تحقیق ارائه می‌کند.

در گزارش این فدراسیون آمده است که جوامع مسلمان نیوزلند با توجه به افزایش حملات تروریستی در خارج از کشور می‌دانستند که در برابر وقوع این اتفاق آسیب‌پذیر هستند.

در این گزارش آمده است: «می‌دانستیم که در برابر چنین حمله‌ای آسیب‌پذیر هستیم. گرچه نمی‌دانستیم تهدید از سوی چه کسی، چه زمانی، کجا یا چگونه است، اما مطمئن بودیم و داده‌های اطلاعاتی ما درست بود. سازمان اطلاعاتی نیوزلند(NZIC) اشتباه می‌کرد و اطلاعات نادرستی داشت.

در این گزارش آمده است: حمله به مسجد کرایست‌چرچ فقدان کارایی سیستم برخی سازمان‌های دولتی را برجسته کرده است، زیرا آنها تهدید حمله تروریستی به جوامع مسلمان را در نظر نگرفتند.

جامعه اطلاعاتی نیوزلند به دلیل ضعف امنیتی و اولویت ندادن به برنامه‌های مقابله با تروریسم، نتوانست پیش‌بینی یا برنامه‌ای برای جلوگیری از این حمله تروریستی داشته باشد.

در این گزارش همچنین به نبود تنوع (نژادی و دینی) در شبکه اطلاعاتی کشور اشاره شده است.

انتهای پیام
captcha