برگزاری کنفرانس «قرآن کریم و زبان عربی» در اردن
کد خبر: 3938385
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

برگزاری کنفرانس «قرآن کریم و زبان عربی» در اردن

کنفرانس «قرآن کریم و زبان عربی» به مناسبت روز جهانی زبان عربی، از سوی اداره فرهنگ استان «جرش» اردن برگزار شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، عقله القادری، مدیر فرهنگ استان جرش اردن درباره برگزاری این کنفرانس گفت: اداره فرهنگ طی 4 سال گذشته در روز جهانی زبان عربی با توجه به اهمیت زبان عربی به عنوان جزء اصلی فرهنگ و تمدن این کشور، مراسمی با همکاری وزارت فرهنگ اردن برگزار می‌کند که امسال این مراسم رویکرد ویژه‌ای به قرآن کریم داشته است.
 
این کنفرانس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، در سه کارگاه با عناوین «رابطه رسم‌الخط قرآنی با تلفظ حروف»، «ظرف زمان و مکان در الفاظ قرآن کریم» و «اعجاز موسیقی و ادای صوتی در قرآن کریم» برگزار شد.
 
در حاشیه این کنفرانس نیز نمایشگاهی از آثار خوشنویسی «عبدالعزیز الحمصی» شامل خوشنویسی‌ها و زیبایی‌های خط عربی و همچنین آثار هنری عربی و اسلامی برپا شد.
 
در پایان این کنفرانس نیز «احمد القادری» برگزار کننده جلسات کنفرانس از شرکت‌کنندگان و شماری از روزنامه‌‌نگاران و خبرنگاران اردنی حاضر در کنفرانس قدردانی کرد.
 
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 18 دسامبر سال 1973 با تصویب قطعنامه‌ای زبان عربی را به عنوان یکی از زبان‌های رسمی سازمان ملل متحد به زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی، روسی و اسپانیولی اضافه کرد. یونسکو هم در سال 2012 تصویب کرد که 18 دسامبر هر سال هم عنوان «روز جهانی زبان عربی» اعلام شود.
انتهای پیام
captcha