آزادی 30 زندانی جرایم مالی غیر عمد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3938504
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

آزادی 30 زندانی جرایم مالی غیر عمد در آذربایجان‌شرقی

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از آزادی ۳۰ مددجوی جرایم غیر عمد استان همزمان با هفته گرامیداشت بسیج، خبر داد و گفت: ۱۵ نفر از این زندانیان از زندان تبریز بودند.

آزادی 30 زندانی جرایم مالی غیر عمد در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، امروز 11 آذرماه، از آزادی ۳۰ مددجوی جرایم غیر عمد استان همزمان با هفته گرامی‌داشت بسیج، خبر داد و گفت: ۱۵ نفر از این زندانیان از زندان تبریز بودند.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، هیئت جان‌نثاران اباعبدالله الحسین(ع) تبریز نیز در حین آزادی، بسته‌های معیشتی بین این مددجویان توزیع کرده و همزمان یک خیر کارت‌های نقدی به آنها اهدا کرد تا با دست خالی رهسپار خانه نشوند.

تقی‌پور، با تأکید بر اهمیت دستگیری از نیازمندان، به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد در شرایط فعلی جامعه، اظهار کرد: با احتساب این ۳۰ زندانی آزاد شده، ستاد دیه استان با کمک خیران، از ابتدای سال تاکنون، زمینه آزادی ۲۴۶ زندانی غیرعمد را از زندان‌های استان فراهم کرده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شش نفر از این مددجویان، زندانی زن بوده و مابقی زندانی مرد بودند، گفت: ستاد دیه استان برای آزادی این زندانیان، مبلغ ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۶۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان کمک تسهیلات با کارمزد چهار درصدی تأمین کرده است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ۳۸۰ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان روزگار می‌گذرانند، گفت: چهار نفر از این مددجویان، زندانی زن بوده و مابقی زندانی مرد هستند.

تقی پور، با اشاره به این‌که مبلغ بدهی این زندانیان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: بیش از ۱۲ میلیارد برای مقدمات آزادی این زندانیان نیاز است.

انتهای پیام
captcha