آموزش زبان فارسی به هزاران دانش‌پژوه در جامعةالمصطفی(ص)
کد خبر: 3939025
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
حجت‌الاسلام عباسی:

آموزش زبان فارسی به هزاران دانش‌پژوه در جامعةالمصطفی(ص)

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: به اذعان مسئولان آموزش زبان فارسی کشور، هزاران نفر در چهار دهه گذشته زبان فارسی را از طریق تحصیل در جامعةالمصطفی آموخته‌اند و امروز همه نهاد‌های بین‌المللی کشور از این ظرفیت ارزشمند انسانی در عرصه‌های مختلف بهره‌مند هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در دیدار وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه، جامعةالمصطفی(ص) را نهادی برآمده از انقلاب اسلامی و در خدمت گفتمان ناب اسلامی توصیف کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد اقبال گسترده علاقه‌مندان از کشور‌های مختلف جهان برای تحصیل علوم اسلامی در ایران بودیم. در این زمان، نهادی به عنوان شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی شکل گرفت که بعد‌ها به مرکز جهانی علوم اسلامی تغییر نام داد و در کنار آن، سازمان مدارس خارج از کشور عهده‌دار بخش برون‌مرزی شد. در سال ۱۳۸۶ با تدبیر مقام معظم رهبری و تلفیق این دو مجموعه، جامعةالمصطفی‌العالمیة(ص) تشکیل شد.

عباسی با اشاره به عضویت جامعةالمصطفی(ص) در اتحادیه‌های بین‌المللی دانشگاهی و ارائه مدارک مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فراگیران خود در رشته‌ها و مقاطع مختلف علوم اسلامی و انسانی، یادآور شد: فعالیت‌های جامعةالمصطفی(ص) در نقاط مختلف جهان رسمی و براساس مجوز‌ها و ظرفیت‌های قانونی کشور‌هاست.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) با اشاره به فعالیت علمی و آموزشی مراکز و نمایندگی‌های جامعةالمصطفی(ص) در داخل و خارج کشور، اظهار کرد: جامعةالمصطفی(ص) در کنار پیروان مکتب اهل بیت(ع)، دانش‌پژوهان و فراگیران سایر مذاهب اسلامی و دیگر ادیان را نیز می‌پذیرد که این موضوع در میان مراکز علمی مشابه کم‌نظیر است.

وی آموزش‌های مجازی را یکی از بستر‌های مهم گسترش فعالیت‌های جامعةالمصطفی(ص) برشمرد و افزود: نظام آموزش مجازی المصطفی(ص)، از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و این موضوع موجب شده است در شرایط فراگیری ویروس کرونا، فعالیت‌های علمی و آموزشی این مرکز بدون هیچ‌گونه خللی تا امروز به خوبی دنبال شود.

انتهای پیام
captcha