دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است
کد خبر: 3939797
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
علیدادی‌ سلیمانی:

دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است، گفت: دانشگاه کانون تحول در کشور است و باید کانون طرح، برنامه، عمران و آبادی در کشور باشد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان، شامگاه گذشته 17 آذر، در نشست تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان با امام جمعه کرمان به مناسبت روز دانشجو با تبریک 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: قشر دانشجو آینده کشور است و به‌زودی هر کدام از آنها در مسئولیت‌هایی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های دانشجویان با نگاه منطقی و همراه با ادب، احترام و متناسب با جایگاه فردی دارای علم و دانش است، افزود: در تاریخ سه مرحله اهمیت دارد که اولین آن خود تاریخ است که هر حادثه‌ای در آن ثبت و ضبط شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تلخی و شیرینی تاریخ را باید همان‌گونه که اتفاق افتاده نقل کرد، گفت: مهمتر از تاریخ، فلسفه و دلیل اتفاق و رویدادی است که در تاریخ از آن نام برده شده است.

وی با بیان اینکه چه دلیلی دارد که 16 آذر روز دانشجو نامیده شد و چرا دانشجویان در آن مقطع تاریخی در اقدامی استکبارستیزانه حرکت کردند، تصریح کرد: مرحله سوم تاریخ که مهمتر از دقیق نقل شدن حادثه و صادقانه گفتن آن است، بیان دلیل و فلسفه شکل‌گیری آن حادثه است و مسئله مهم تحلیل تاریخ است.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه یک دانشجو باید تحلیل درستی از تاریخ داشته باشد، گفت: تحلیل تاریخ انقلاب و چرایی ایجاد انقلاب اسلامی ایران سراسر وقایعی است که به ما کمک می‌کند تا در مسیری که قدم برداشته‌ایم ثابت قدم باشیم.

وی با بیان اینکه در مراجعه به تاریخ دنبال حقیقت باشید چرا که تحلیل دقیق تاریخ از شبه و انحراف جلوگیری می‌کند، افزود: تحلیل دقیق تاریخ به‌گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند در لحظه در آن زمان قرار گرفته است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه آیا به اندازه فهم و قدرتی که داشته‌اید در راه خدا استفاده کرده‌اید، افزود: دشمن بیکار نمی‌نشیند و در دشمنی با نظام مقدس اسلامی تعارف ندارد و امروز  به دلیل فهم دانشمند هسته‌ای کشور او را ترور می‌کنند. دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است و دانشگاه کانون تحول در کشور بوده که باید کانون طرح، برنامه، عمران و آبادی در کشور باشد.

وی ادامه داد: اینکه کنار هم بنشینیم و همدیگر را نقد کنیم مانعی ندارد اما بهتر آن است که در کنار هر نقدی که انجام می‌دهیم یک طرح و برنامه هم داشته باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه از صمیم قلب می‌گویم در نشست با دانشجویان احساس نشاط می‌کنم، تأکید کرد: امیدوارم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا از جامعه بتوانیم جلسات بیشتر و بهتری با دانشجویان برگزار کنیم.

 در ادامه مهدی ضیاءالدینی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان در این نشت، گفت: مقام معظم رهبری معلم را پایه ‌گذار تمدن نوین اسلامی می‌دانند و آنها را افسران سپاه پیشرفت کشور عنوان کردند و تأکید بسیاری بر ورودی معلمان از دانشگاه فرهنگیان دارند.

وی افزود: در دانشگاه فرهنگیان با خوابگاه مشکل داریم و ورودی امسال دانشگاه حدود 400 نفر است، اگر اکنون کرونا تمام شود و کلاس‌ها حضوری شود مشکلات زیادی برای دانشجویان ایجاد می‌شود. با توجه به آمارهای موجود 3 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی برای آموزش غیر حضوری با مشکلاتی همراه شده‌ که از تحصیل بازمانده‌اند.

در این جلسه زهرا لشکری نماینده واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر نیز گفت: با توجه به نقش و جایگاه زن در تربیت اسلامی درخواست داریم که جلساتی با حضور نخبگان و فرهیختگان برای تبیین جایگاه زن در دانشگاه برگزار شود و درخواست داریم که این مسئله را پیگیری کنید.

سپهر دیوان ‌ بیگی نماینده کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشگاه شهید باهنر نیز در این جلسه با طرح این سؤال که آیا برای انتقال آب از هلیل ‌رود فکری برای مردم جنوب استان شده است و آیا کار علمی انجام می‌شود، بیان کرد: در رسانه‌ها آمده که استاندار از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی این طرح و تعطیل نکردن آن خبر داده است.

انتهای پیام
captcha