عزیمت کاروان قرآنی انقلاب با اسم رمز مقاومت و برکت حضور مادران شهدا
کد خبر: 3946361
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
گزارش ایکنا از نخستین محفل کاروان قرآنی انقلاب /

عزیمت کاروان قرآنی انقلاب با اسم رمز مقاومت و برکت حضور مادران شهدا

کاروان قرآنی انقلاب، نخستین محفل قرآنی خود، در سومین سال اجرای این طرح را با تجلیل از خانواده‌‌های شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت آغاز کرد و در آستانه دهه فجر، با برپایی محافل متعدد در اقصی نقاط کشور می‌کوشد، ندای قرآن را با تمرکز بر راه و یاد شهدای مقاومت، طنین‌انداز کند.

در حال تکمیلبه گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین محفل از محافل کاروان قرآنی انقلاب، پنجشنبه، 18 دی‌ماه با حضور خانواده‌های معزز شهدا، رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فعالان قرآنی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه(ع) نزاجا واقع در لواسان برگزار شد.

در این محفل که با پخش مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، افرادی همچون امیرسرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ امیرسرتیپ ابراهیم گلفام، جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح؛ حجج اسلام شعبانعلی صالحی‌نسب، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی ارتش؛ سیدسعید لواسانی، امام‌جمعه لواسان؛ مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم و همچنین محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان و مدیرعامل ایکنا حضور داشتند.


  • گزارش تصویری حضور کاروان قرآنی انقلاب در مرکز آموزشی جواد الائمه نزاجا

در ابتدای این محفل که با حضور پیشکسوتان و اساتید قرآنی همچون عباس سلیمی، سیدمحسن موسوی‌بلده، محمدرضا صلحجو، محمدرضا پورزرگری و احمد ابوالقاسمی نیز همراه بود، سروان ابوالفضل قدیانی، تکاور ارتش جمهوری اسلامی به تلاوت آیاتی از سوره‌های توبه و کوثر پرداخت که تحسین حاضران را برانگیخت.

در حال تکمیل

در ادامه، فرهاد توکلی، نوجوان حافظ قرآن به عنوان نمونه‌ای موفق از تربیت قرآنی در خانواده‌های پرسنل متعهد ارتش معرفی شد و با سؤال سیدوحید مرتضوی، مجری برنامه به ارائه محفوظات خود از سوره لقمان پرداخت.

امیرسرتیپ فرزاد آزادی، فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه(ع) نزاجا، نخستین سخنران این محفل بود که ضمن خیر مقدم به حاضران، اظهار کرد: مرکز آموزش جوادالائمه(ع) در دوران دفاع مقدس 79 هزار و 600 رزمنده تربیت کرد که بیش از پنج هزار نفر از این تعداد به فیض شهادت نائل شدند. این مرکز که سبقه پررنگی در فرهنگ ایثار و شهادت دارد، امروز نیز مفتخر است که خدمتگزار فرهنگ قرآن باشد.

ولایت‌مداری؛ صراط مستقیم عصر ما

در ادامه، امیرسرتیپ حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت اظهار کرد: شهید سلیمانی، اسطوره مکتب‌ساز مقاومت و امیر دل‌ها، شهید صیاد شیرازی درس ولایت‌مداری و مقاومت دادند و ارتش که تاکنون 48 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، امروز راه این شهدا را ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: سربلندی دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی مرهون امام راحل(ره) است. امروز نیز سربلندی کشور در گروی تبعیت از ولایت فقیه و رهبر انقلاب است. اگر اعتقاد داریم که رسول اکرم(ص) و ائمه(ع) صراط مستقیم بیان‌ شده در قرآن بودند، امروز نیز ولایت فقیه نیز تجسم همان صراط مستقیم است که با آن می‌توان راه علی(ع) و حسین(ع) را پیمود.

در حال تکمیل

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تجلیل از راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب گفت: امت ما قرآن را به عنوان کتابنامه انقلاب به دست گرفته‌اند تا پرچمدار مبارزه با ظلم در دنیا باشند. قرآن، کتاب رهایی است و توجه به مضامین، بشریت را از ظلم نجات می‌دهد. اگر از ۳۰ جزء قرآن فقط سوره حمد را انتخاب کنیم، به تنهایی پاسخگوی این ادعاست که قرآن کتابنامه انقلاب است، چرا که در سوره حمد علیه هر آنچه غیر خداست، انقلاب می‌کنیم و تنها صراط مستقیم را ذات حق می‌طلبیم.

بخش بعدی این محفل به تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت اختصاص یافت و طی آن از پدر شهید حسین همتی، همسر شهید مدافع حرم شهید کمال شیرخانی، همسر شهید مدافع سلامت شهید اصغر عیسی آبادی، فرزند شهید مدافع سلامت مسلم سهیلی‌فرد، مادر شهید حسین استبرقی، همسر شهید علی قیدی، پسر شهید غلامعلی مشهودمیانجی، فرزند شهید محمدعلی آقارجبی و فرزند شهید احمد تله‌کار تجلیل به عمل آمد.

در حال تکمیل

در این بخش همچنین امیرسرتیپ آزادی، فرمانده مرکز آموزش جواد‌الائمه(ع) نزاجا و رزمنده ارتش جمهوری اسلامی در عرصه دفاع از حرم، به رسم تجلیل از قرآنیان و کاروان قرآنی انقلاب، لباس دوران رزم خود را به احمد ابوالقاسمی، قاری و پیشکسوت قرآنی اهدا کرد.

همچنین محمد حقیقی، سرهنگی که در جریان امدادرسانی ارتش به سیل‌زدگان شانه‌هایش را برای زنان و مردان سالخورده پلکانی کرد تا آن‌ها زودتر به نقطه امن منتقل شوند و نیز مجتبی محمدی، سربازی که در جریان حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز، جان چندین نفر را نجات داد، مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

پیوند روحیه مقاومت و قرآن

در ادامه این محفل، عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار کرد: از دوران صفویه تا ۲۲ بهمن ۵۷ به علت وجود زمامداران نالایق و عدم وجود نیروهای مسلح دلاور، بیش از سه‌ونیم میلیون کیلومترمربع از خاک ایران جدا شد، اما از زمان پیروزی انقلاب، با وجود همه دشمنی‌ها حتی یک سانتی‌متر هم از خاک کشورمان کم نشد.

در حال تکمیل

وی با بیان اینکه رزمندگان ارتش و سپاه مصداق آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّة» هستند، گفت: فرقه خبیث داعش آمده بود که بماند، سکه ضرب کرد، دولت تشکیل داد و نفت استخراج کرد. داعش که برخی از زنان و خواهران مسلمان ما را هتک حرمت کرده و در بازارهای بوکوحرام به فروش گذاشته بود، جز با رشادت‌های بی‌نظیر شهید سلیمانی و امثال امیرپوردستان که گفته بود داعش حق ندارد به ۴۰ کیلومتری مرز ما نزدیک شود، از بین نمی‌رفت.

سلیمی با تأکید پیوند روحیه مقاومت و قرآن اشاره کرد: امسال در نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، کاروان قرآنی انقلاب می‌کوشد پیام قرآنی انقلاب را به اقصی نقاط ایران اسلامی به گوش جهانیان برساند.

حسن ختام این جلسه، تلاوت اذانگاهی حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی و طنین نوای اذان با صدای محمدرضا پورزرگری، قاری و داور بین‌المللی بود. پس از آن حاضران نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید لواسانی، در فضایی آکنده از وحدت و معنویت اقامه کردند.

در حال تکمیل

رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم در حاشیه این محفل در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: کاروان قرآنی انقلاب امسال حرکت خود را از ایام شهادت سردار سلیمانی آغاز کرده است و تا 22 بهمن‌ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ افزود: این کاروان که یک چله گفتمان‌ساز قرآنی خواهد بود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی محافلی را در بعضی مناطق کشور همچون استان‌های کرمان و مازندران برگزار می‌کند. سازمان دارالقرآن‌ الکریم افتخار می‌کند که جزئی از خدمتگزاران به این کاروان است و این حرکت قرآنی را پشتیبانی می‌کند.

از نکات این محفل، عدم وقت کافی برای اجرای همخوانی قرآنی گروه نور بود که اعضای آن، علی‌رغم اطلاع قبلی و آمادگی کامل، فرصت اجرای برنامه نیافتند.

به گزارش ایکنا، جمعی از قرآنیان این محفل و خانواده‌های شهدا به منظور پایش سلامت ـ که طرحی ویژه از سوی معاونت بهداشت و درمان نزاجا به منظور تکریم خانواده شهداست ـ از صبح 18 دی‌ماه مهمان مهمانسرای شهید سلامت‌بخش نزاجا در تهران بودند و طی آن 12 خانواده شهید مورد پایش کامل سلامت قرار گرفتند.

کاروان قرآنی انقلاب برای سومین سال متوالی، به همت احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی با مشارکت جمعی از نهادهای قرآنی در آستانه دهه فجر انقلاب، محافل قرآنی متعددی را در اقصی نقاط ایران اسلامی برگزار می‌کند.

مقصد بعدی کاروان قرآنی انقلاب در هفته جاری، استان کرمان است.

انتهای پیام
captcha