حمایت کامل سوریه از ایران در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا
کد خبر: 3947766
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

حمایت کامل سوریه از ایران در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن اتهامات بی اساس آمریکا علیه ایران درباره ارتباط با سازمان تروریستی القاعده، بر حمایت کامل این کشور از جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛‌ نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه اتهامات دولت آمریکا علیه ایران درباره حمایت از گروه تروریستی القاعده را محکوم و بار دیگر همبستگی و حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا را اعلام کرد.
 
یک منبع رسمی در وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه در گفت‌وگو با سانا گفت: جمهوری عربی سوریه اتهامات دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و ادعاهای کذب درباره حمایت ایران از القاعده را بی اساس می داند و اعلام می‌دارد که این اتهامات در راستای حملات جنون آمیز آمریکا علیه ایران صورت گرفته است.
 
این منبع افزود: این افتراهای آمریکا فقط خودش را فریب می‌دهد و تلاش مذبوحانه‌ای برای رفهم اتهام از دولت ترامپ و وارد کردن این اتهامات به دیگران است.
 
وی ادامه داد: همه جهانیان می‌دانند که سازمان القاعده و بسیاری از سازمان‌های تروریستی جهان ساخته دست آمریکا است و از حربه‌های سیاسی آمریکا برای ایجاد ترس و وحشت در میان ملت‌ها، از بین بردن آرامش و امنیت سایر کشورها و عامل سرسپردگی در برابر آمریکا محسوب می‌شود.
 
این منبع در پایان تصریح کرد: جمهوری عربی سوریه این اتهامات باطل را که از سوی رژیم متشنج آمریکا با ذهنیت راهزنان صادر شده است، به شدت محکوم می‌کند و بار دیگر اعلام می‌دارد که در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و از همه کشورها می‌خواهد تا با انواع فشارها و اقدامات ظالمانه آمریکا مقابله کرده و مواضع خود را برای مقابله با این گستاخی آمریکا که تهدیدی جدی نسبت به امنیت و ثبات منطقه و جهان محسوب می‌شود، هماهنگ سازند.
 
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته جاری در اظهاراتی بی پایه و اساس، ایران را پایگاه القاعده خواند و مدعی شد که تعداد زیادی از اعضای القاعده بعد از ۱۱ سپتامبر به ایران پناه برده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha