هشدار مقام سازمان ملل نسبت به عواقب اقدام آمریکا علیه انصارالله یمن
کد خبر: 3947795
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

هشدار مقام سازمان ملل نسبت به عواقب اقدام آمریکا علیه انصارالله یمن

مدیرکل دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با انتقاد از اقدام آمریکا در قرار دادن جنبش انصارالله یمن در لیست گروه‌های تروریستی نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد.

هشدار مقام سازمان ملل نسبت به عواقب اقدام آمریکا علیه انصارالله یمنبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مارک لوکوک روز پنجشنبه در سخنرانی  در سازمان ملل، از دولت آمریکا خواست از این تصمیم منصرف شود.

وی نسبت به وقوع فاجعه انسانی و قحطی بی‌سابقه در یمن که در 40 سال اخیر بی سابقه خواهد بود هشدار داد و گفت: با این اقدام آمریکا احتمال خروج شرکت ها و گروه های امداد رسان از یمن وجود دارد.

لوکوک افزود:‌ برخی از تأمین‌کنندگان، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه و کشتی‌رانی می‌گویند به طور کامل از کار با یمنی‌ها انصراف خواهند داد چرا که خطرات این همکاری بالا است و از اقدامات تنبیهی هراس دارند. 

وی با اشاره به اینکه حدود نود درصد از مواد غذایی یمن وارداتی هستند گفت: سازمان‌های کمک‌رسانی نمی‌تواند جایگزینی برای نظام تجاری واردات فعلی پیدا کنند.

اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای از تصمیم آمریکا انتقاد و اعلام کرد که این اقدام واشنگتن تلاش‌های تحت رهبری سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل جامع درباره درگیری‌های یمن را با مشکل بیشتری مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha