پیشرفت کشور در سایه تبعیت از ولایت فقیه محقق می‌شود
کد خبر: 3950135
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

پیشرفت کشور در سایه تبعیت از ولایت فقیه محقق می‌شود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر گفت: امروز تجربه 40 ساله انقلاب نشان می‌دهد که ما هر کجا از ولایت فقیه تبعیت کردیم کشور پیشرفت کرد و آسیبی ندید و هر کجا از ولایت فقیه و رهبری تبعیت نکردیم، دشمن به برخی از اهداف خود رسید و به کشور ضربه زد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا بلاغی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح‌الله(ره) باقرشهر، هشتم بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است» که برای فهمیدن این جمله باید نگاهی به تاریخ اسلام داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) بیان کرد: از غیبت صغرا تاکنون هزار و چند سال می‌گذرد و ممکن است سالیان دیگری بگذرد و مصلحت اقتضا نکند که حضرت ولی‌عصر(عج) تشریف بیاورند آیا در طول این مدت احکام اسلام باید زمین بماند و اجرا نشود؟ آیا پیامبر اسلام(ص) ۲۳ سال زحمت کشیدند و امامان معصوم(ع) در طول عمر پر برکت خود رنج‌ها کشیدند تا پس از آنان احکام تعطیل شود و قوانین اسلام روی زمین بماند؟ به نظر می‌رسد این خلاف عقل است.

وی افزود: امام خمینی(ره) با فهم عمیقی که از قرآن و فقه اسلامی داشتند و با این اصل مهم که می‌فرمودند دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما نشئت گرفته از دیانت ماست، نظام جمهوری اسلامی را تشکیل دادند. در مسیر تشکیل جمهوری اسلامی موانعی وجود داشت که باید برطرف می‌شد تا کشور و نظام بتواند در مسیر درست به حرکت خود که همان زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است، حرکت کند.

حجت‌الاسلام بلاغی تصریح کرد: مهمترین اهداف تشکیل جمهوری اسلامی عبارتند از 1) وجود داشتن فردی که در عین حال که به قوانین اسلام احاطه کامل داشته باشد تا بتواند با سیاست و تدبیر اسلامی به نظام اسلامی جهت بدهد تا خدای ناکرده نظام از ریل اسلام و انقلاب خارج نشود و گرفتار نامحرمان نشود، 2) حمایت از مظلومان و محرومان، 3) الگو گرفتن از حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) در اجرای قوانین اسلامی و رعایت حقوق مردم و 4) رأی ملت را میزان دانستن و از آن تبعیت کردن.

وی اظهار کرد: در واقع امام(ره) خود را خدمتگزار مردم می‌دانستند برخلاف امروز که متأسفانه برخی خود را آقای مردم می‌دانند. همه این موارد که گفته شد در یک اصل مهم و اساسی وجود دارد و آن ولایت فقیه است که امام راحل می‌فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت روح‌الله(ره) گفت: امروز تجربه 40 ساله انقلاب نشان می‌دهد که ما هر کجا از ولایت فقیه تبعیت کردیم کشور پیشرفت کرد و آسیبی ندید و هر کجا از ولایت فقیه و رهبری تبعیت نکردیم، دشمن به برخی از اهداف خود رسید و به کشور ضربه زد.

حسین رشیدی

انتهای پیام
captcha