حوزه هنری؛ مکان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن / افزایش 50 درصدی جوایز
کد خبر: 3951592
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
مهدی قره‌شیخلو خبر داد:

حوزه هنری؛ مکان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن / افزایش 50 درصدی جوایز

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری مرحله نهایی این مسابقات به مدت پنج شب از 16 تا 21 اسفند‌ماه در سالن سوره حوزه هنری خبر داد.

حوزه هنری میزبان مسابقات بین المللی قرآن / افزایش 50 درصدی جوایز / برگزاری دومین دوره مسابقات کتابت

به گزارش ایکنا، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه برگزاری مسابقات کشوری قرآن به‌ صورت مجازی مورد پذیرش و استقبال مردم و جامعه قرآنی قرار گرفت، گفت: در مسابقات کشوری، حدود ۲۰۰ هزار نفر در مسابقه پیامکی شبکه قرآن شرکت کردند. همچنین حدود دو و نیم میلیون بازدید در فضای مجازی داشتیم، امیدواریم این استقبال در مرحله بین‌المللی نیز اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن دو هفته قبل به ‌صورت آنلاین با حضور داوران خارجی و ایرانی و ۱۲۰ شرکت‌کننده برگزار شد که ۴۰ نفر در شش گروه به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا کرده‌اند.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور تصریح کرد: مقرر شده است مرحله نهایی مسابقات بین‌المللی به مدت پنج شب از از 16 تا 21 اسفند‌ماه و از ساعت 19 تا 23 در سالن سوره حوزه هنری برگزار شود. در این مرحله هم داوران خارجی به‌ صورت مجازی قضاوت خواهند داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر شرایط بیماری کرونا اجازه دهد، حدود ۵۰ نفر در سالن رقابت‌ها حضور خواهند داشت و صندلی‌‌های خالی سالن نیز با تصاویر شهدای قرآنی مزین خواهد شد.

قره‌شیخلو همچنین یادآور شد: در کنار مسابقات قرآن، دومین دوره مسابقات کتابت قرآن با همکاری مدرسه کتابت قرآن قم برگزار می‌شود.

وی درباره میزان افزایش جوایز مسابقات نیز گرفت: در جوایز مرحله کشوری افزایش خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم. میزان جوایز مسابقات بین‌المللی نیز نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha