رقابت 120 راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شوق تلاوت
کد خبر: 3951599
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
مقدم‌کیا خبر داد:

رقابت 120 راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات شوق تلاوت

مرحله نیمه‌‌نهایی چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت، 17 بهمن‌ماه در قالب داوری فایل‌های ضبط شده با حضور داوران در دارالقرآن حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره مسابقات شوق تلاوت، جمعه، 17 بهمن‌ماه با داوری حضوری آثار ضبط شده در دارالقرآن حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رقابت 120 نوجوان پسر در گروه سنی 8 تا 14 سال در این دوره از مسابقه، اظهار کرد: مؤسسات مجری فایل‌های راه‌یافتگان به این مرحله را ضبط و سپس به ستاد ارسال کردند. امروز، 14 بهمن‌ماه، مرحله نخست داوری یعنی بازبینی تلاوت‌های ضبط شده از لحاظ کیفیت و رعایت قوانین و آیین‌نامه مسابقات انجام می‌شود.

مقدم‌کیا اضافه کرد: قضاوت این دوره از مسابقات با حضور اساتید و داوران بین‌المللی سیدجواد سادات فاطمی، رحیم خاکی و مهدی دغاغله انجام می‌شود. این مرحله زنده از طریق اینستاگرام پخش می‌شود و اسامی برگزیدگان و کارنامه آنها از طریق شبکه طرح ملی در ایتا به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت تصریح کرد: فینال این دوره از مسابقات 27 و 28 بهمن‌ماه در جزیره کیش به صورت حضوری و با پیش‌بینی رقابت 15 تا 20 نوجوان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، طرح ملی تلاوت از سوی مؤسسه قرآنی صراط مشهد با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود. تاکنون 9 دوره آن برگزار شده است. نوجوانان شرکت‌کننده در این مسابقه بر مبنای همان تقلیدی‌خوانی به سبک‌های یکی از قراء مصری عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات محمد انور به مسابقه می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha