نحوه مراقبت از سالمندان در همه‌گیری کرونا + اینفوگرافیک
کد خبر: 3954137
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

نحوه مراقبت از سالمندان در همه‌گیری کرونا + اینفوگرافیک

سالمندان آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به ویروس کرونا دارند، برای پیشگیری از ابتلای آنان به این ویروس و همچنین فراهم کردن شرایط روانی بهتر آنان در این دوران کرونایی، می‌توان از راه‌حل‌های کاربردی استفاده کرد.

مراقبت از سالمندان در همه‌گیری کرونابه گزارش ایکنا، از ابتدای شیوع کرونا تا امروز بیشترین افراد درگیر کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان سالمندان بوده‌اند، چراکه این افراد آسیب‌پذیری بیشتری در برابر ویروس کرونا دارند. در همین راستا جمعیت هلال احمر با انتشار یک اینفوگرافیک، نحوه مراقبت از سالمندان در  دوران کرونا را تشریح کرده است.
 
در این اینفوگرافیک آمده است:
 
1- سالمندان آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به ویروس کرونا دارند برای پیشگیری بهتر است تا حد امکان کمتر با دیگران در تماس نزدیک باشند.
 
2- در انجام کار‌ها و امور روزمره زندگی به آن‌ها کمک کنیم؛ از خرید‌های ضروری و تهیه وسایل و دارو‌های مورد نیاز گرفته تا کمک به تعمیرات، نظافت و ...

۳- برای تأمین نیاز‌های اولیه جسمی و روحی به آن‌ها کمک کنیم.

۴- به آن‌ها در مورد ضدعفونی کردن وسایل و روش‌های پیشگیری آموزش دهیم. در این کار باید صبور و ملایم باشیم و وقت بیشتری برای آن‌ها صرف کنیم.

۵- سالمندان بیش از هر دسته دیگری از افراد از فاصله اجتماعی لطمه می‌خورند؛ با آن‌ها صحبت کنیم و به آن‌ها بگوییم که ما در کنارتان هستیم و دیدار کمتر برای مراقبت و پیشگیری است.

۶- آن‌ها را تشویق به ورزش اندک و متناسب با وضعیت جسمی‌شان یا قدم زدن در حیاط خانه کنیم، چراکه بیکاری و بی‌تحرکی باعث بی‌خوابی افراد در شب می‌شود.

۷- با آن‌ها بیشتر از قبل تماس تلفنی داشته باشیم و استفاده از تماس‌های تصویری توصیه می‌شود. برای بعضی از افراد سالمند استفاده از فضای مجازی و آموزش آن راحت نیست.

8- اخبار این روز‌ها می‌تواند باعث اضطراب سالمندان شود. عدم ارتباط با محیط خارج این نگرانی را تشدید می‌کند. به آن‌ها گوشرد کنیم روزی یکبار آن هم از منابع معتبر به اخبار گوش دهند.

۹- علائم بالینی آن‌ها را مرتب چک کنیم، برای موارد غیرضروری به پزشک مراجعه نکنند شاید بتوان تلفنی از پزشک معالج راهنمایی گرفت.

۱۰- یک گروه مجازی متشکل از فرزندان و یا سایر افراد خانواده تشکیل داده و مرتباً با هم در ارتباط باشیم.

۱۱- برای یادآوری خاطرات خوب، عکس‌ها و فیلم‌های خانواده را در طول روز برایشان بفرستیم.

۱۲- برایشان کتاب‌های صوتی و تصویری سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش ارسال کنیم.
 
مراقبت از سالمندان در همه‌گیری کرونا
انتهای پیام
captcha