سومین کنگره ملی خانواده برگزار می‌شود / برپایی 12 پنل علمی خانواده‌محور
کد خبر: 3955320
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
طی روزهای 13 و 14 اسفند؛

سومین کنگره ملی خانواده برگزار می‌شود / برپایی 12 پنل علمی خانواده‌محور

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده از برگزاری سومین کنگره ملی خانواده به صورت مجازی طی روزهای 13 و 14 اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌‌الاسلام رضا رؤیت، مدیرعامل بنیاد ملی خانواده، امروز سوم اسفندماه، طی نشستی خبری از برگزاری سومین کنگره ملی خانواده طی روزهای 13 و 14 اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره طی دو دوره گذشته به شکل حضوری برگزار شد اما امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی سه هدف کنگره ملی خانواده را ارتقای دانش نظری و تحلیلی و ظرفیت‌های کنشگران خانواده، ایجاد بستری برای فعالان خانواده و بسترسازی تعامل سازمان‌های مردم نهاد، دولت و کنشگران خانواده دانست و اظهار کرد: کنگره در سه محور رویدادهای استانی، نمایشگاه معرفی مجموعه‌های مردم نهاد و کنگره اصلی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رؤیت تشریح کرد: رویدادهای استانی امسال تاکنون در 22 استان برگزار شده و امیدواریم تا روز برگزاری کنگره اصلی در تمامی استان‌ها برگزار شود. پیش‌بینی ما این است که بیش از هزار نفر در سطح استان‌ها در این نشست‌های استانی شرکت‌ کنند که البته تمامی برنامه‌های پیش نشست‌ها از سوی کنشگران مردمی انجام شده است. 

وی ادامه داد: محور دوم کنگره نمایشگاه معرفی مجموعه‌های مردمی حوزه خانواده است که امسال به دلیل کرونا این نمایشگاه به صورت مجازی تحت عنوان «عطر زندگی» برگزار می‌شود و تاکنون 70 مجموعه درخواست کرده‌‌اند که مجموعه آنها در عطر زندگی معرفی شود.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده در خصوص سومین محور یعنی رویداد ملی خانواده، گفت: این کنگره شامل افتتاحیه، اختتامیه و 12 پنل علمی و تجربی است و برخی از پنل‌ها نیز به صورت مناظره‌ای برگزار می‌شود. چهار محور موضوعی کنگره نیز ازدواج، طلاق، فرزندآوری و فعالیت‌های مردمی است. 

وی تصریح کرد: کنگره به صورت کاملاً مجازی برگزار می‌شود و تلاش شده تعامل کاملی بین اساتید و شرکت‌کنندگان در کنگره برقرار شود. سال گذشته 700 کنشگر خانواده در کنگره شرکت کرده بودند و امسال با توجه به برگزاری مجازی کنگره انتظار داریم تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یابد.

حجت‌الاسلام رؤیت با اشاره به اینکه 20 دستگاه حاکمیتی و مردمی در برگزاری کنگره مشارکت دارند، گفت: بنیاد ملی خانواده مسئول دبیرخانه کارگروه تخصصی ساماندهی مجموعه‌های مردم نهاد خانواده محور است که ذیل کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق و افزایش ازدواج شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند و مسئول برگزاری این کنگره است.

وی تلاش برای ارتقای توانمندی‌های کنشگران و انتقال آخرین اطلاعات و مباحث مربوط به خانواده از طریق کارشناسان را از نتایج برگزاری این کنگره برشمرد و گفت: علاقه‌مندان و کنشگران خانواده از سراسر کشور می‌توانند با ورود به سایت کنگره به نشانی http://www.ncfamily.ir/ برای حضور در کنگره ملی خانواده ثبت نام کنند.

انتهای پیام
captcha