کمرنگ شدن معماری اسلامی در ساخت‌وسازها
کد خبر: 3955919
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

کمرنگ شدن معماری اسلامی در ساخت‌وسازها

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان مأموریت نخست این سازمان را تأمین حقوق شهروندی دانست و گفت: در جامعه امروزی استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها کمرنگ شده است.

ارسال فوری چهارشنبه// کمرنگ شدن معماری اسلامی در ساخت‌وسازهابه گزارش ایکنا از لرستان، سعید بارانی، رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان، سه‌شنبه پنجم اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: نظام مهندسی لرستان با ۴ هزار نفر عضو پروانه‌دار، بزرگترین تشکل حرفه‌ای استان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی بودجه دولتی ندارد و به صورت خودگردان مدیریت می‌شود، ادامه داد: عمران، معماری، برق و ترافیک از کارگروه‌های نظام مهندسی است که در سطح استان ربع قرن سابقه دارد.

تأمین حقوق شهروندی؛ نخستین مأموریت نظام مهندسی

بارانی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی لرستان مرجعیت فنی استان در کارهای مهندسی است، به وظایف سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: وظایف این سازمان در چهار مأموریت خلاصه می‌شود که نخستین آن تأمین حقوق شهروندی است؛ مسئله‌ای که در استان ما کمتر به آن توجه می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان وظیفه دیگر این سازمان را ارتقای کیفی ساختمان‌‌ها دانست و با اشاره به اینکه ایجاد سیستم‌ها و کنترل‌ها باعث افزایش عمر مفید ساختمان‌ها می‌شود، ادامه داد: پاسداشت حقوق حرفه‌ای و شأن اجتماعی مهندسان و ترویج اخلاق حرفه‌ای مهندسی وظیفه بنیادین سازمان نظام مهندسی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به معماری اسلامی و ایرانی در ساخت و سازها گفت: در جامعه کنونی شاهد کمرنگ‌شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها هستیم.

بارانی نگاه ویژه به سیستمی کردن خدمات نظام مهندسی را از راهبردهای این سازمان برشمرد و گفت: بسیاری از خدمات نظام مهندسی لرستان الکترونیکی است، کما اینکه سامانه ارائه خدمات نظام مهندسی لرستان شفاف‌ترین سامانه ارجاع کار است.

رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان با بیان اینکه ماده ۱۰۰، ممر درآمد شهرداری‌ها شده که این امر باعث کم‌توجهی به گزارشات مهندسان می‌‌شود، افزود: خدمات در نظام مهندسی در سطح استان شهرها و بخش‌ها گسترش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha