محکومیت حمله اسلام‌هراسانه به مسجدی در جنوب شرق اسپانیا
کد خبر: 3955926
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰

محکومیت حمله اسلام‌هراسانه به مسجدی در جنوب شرق اسپانیا

ساکنان مسلمان و غیرمسلمان شهر سان خاویر در استان مورسیای اسپانیا، حمله اخیر به مسجدی در این شهر را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، ساکنان و مسئولان در شهر کوچک سان خاویر، در استان مورسیای اسپانیا، حمله خشونت‌آمیز به یک مسجد را که اوایل صبح یکشنبه رخ داد، محکوم کردند.

به گفته رسانه‌های محلی، حوالی ساعت 4 بامداد صبح روز یکشنبه یک انفجار از سوی ساکنان منطقه نزدیک این مسجد احساس شد.

فرانسیسکا چوکوس، از اهالی این منطقه به روزنامه محلی لا ورداد گفت: من بی‌خوابی دارم؛ در آن ساعت در آپارتمانم نشسته بودم. دقیقاً بالای محل وقوع انفجار؛ صدای بلندی شنیدم و احساس کردم زمین تکان خورد.

وی پس از دیدن شعله‌های آتش و دود سیاه، همسایه‌‌ها را خبر کرد و با پلیس تماس گرفت. پلیس قبل از گسترش شعله‌های آتش به داخل ساختمان، با سرعت رسید. آتش‌سوزی و انفجار به پنجره‌ها و نمای ساختمان آسیب زده بود.

پلیس کشف کرد که یک یا چند فرد که هنوز دستگیر نشده‌اند، روی شیشه‌های مسجد با اسپری شعار مرگ بر اسلام نوشته‌اند. آنها احتمالاً اسپری را روی آتش انداختند تا به مسجد آسیب بزنند.

این حمله بسیاری از اعضای این منطقه چند فرهنگی را متحیر و خشمگین کرده است. محمد مهدی که یک دهه در این محله زندگی کرده به لا ورداد گفت: هرگز مشکلی بین ساکنان مسلمان با دیگران وجود نداشته است. همه ما به هم احترام می‌گذاریم. براهیم روبی، امام جماعت این مسجد با تایید این سخنان افزود که این جامعه همیشه پذیرای مسلمانان بوده است.

وی گفت: کمی نگران هستم، زیرا انتظار نداشتیم چنین چیزی اتفاق بیفتد اما مطمئن هستم که این یک حادثه تکرارنشدنی خواهد بود. هر کسی که بخواهد به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ما حمله کند، هرگز به اهداف خود نخواهد رسید.

شورای شهر سان خاویر نیز با انتشار بیانیه‌ای این حمله خشونت‌آمیز را شدیداً محکوم و تأکید کرد که مردم این شهر به تبدیل شدن سان خاویر به یک شهر چند‌فرهنگی در سال‌های اخیر افتخار می‌کند.

در اسپانیا حدود 2.1 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند و حدود 100 هزار نفر در منطقه مورسیا در جنوب شرق این کشور زندگی می‌کنند.
انتهای پیام
captcha