گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر در مسجد امام حسین(ع)
کد خبر: 3956276
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر در مسجد امام حسین(ع)

مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر با حضور دوستداران آن حضرت، ظهر امروز، هفتم اسفندماه در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل رضایی، کارشناس مذهبی، هفتم اسفندماه در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) و روز پدر که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به فضایل اصلاح‌کننده رابطه شخص با خدا، مردم و خود، گفت: لبخند زدن، از فضایلی است که خداوند قریب به 11 بار در قرآن می‌فرماید کم هستند کسانی که دارای این فضیلت باشند و در روایات متعددی وجود آن سبب فرق انسان از موجودات دیگر معرفی شده است.

وی ادامه داد: دیدن نعمات الهی و لبخند نزدن در مقابل جلال و عظمت الهی از مراتب پایین کفر به خداست. فراموش شدن شکر نعمات الهی از راه‌هایی است که شیطان در سوره اعراف قسم خورده است تا از جوانب مختلف انسان را وسوسه کند.

رضایی افزود: اینکه از نعمت شکر و یکی از راه‌های شکر که لبخند زدن باشد یاد کردم به دلیل اشاره به شکر نعمت ولایت است، نعمتی که طبق آیات قرآن در روز قیامت مورد پرسش قرار خواهد گرفت و کسانی که نسبت به چنین نعمت بزرگی کم و کاستی عمدی داشتند مورد مؤاخذه قرار خواهند گرفت.

این کارشناس مذهبی در پایان با اشاره به فضایل اخلاقی امیرالمؤمنین علی(ع)، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند خداوند برای امیرالمؤمنین(ع) فضیلت‌های قرار داده است که قابل شمارش نخواهد بود، لذا اگر کسی فضیلتی از فضایل را بگوید و اعتقاد به آن داشته باشد گناهان گذشته و آینده‌اش بخشیده خواهد شد، اگر کسی فضیلتی را بنویسد، مادامی که رسم‌الخط او باقی است، ملائکه برای او استغفار می‌کنند و بخشیده شدن گناهان چشم و گناهان گوش از اثرات دیدن و شنیدن فضایل خواهد بود.

محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha