تعیین تکلیف وضعیت معلمان شرکتی و حق‌التدریس در سال آینده
کد خبر: 3956577
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

تعیین تکلیف وضعیت معلمان شرکتی و حق‌التدریس در سال آینده

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس از تعیین تکلیف معلمان شرکتی و حق‌التدریس در سال آینده در قالب یک طرح خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ تهران‌نیوز نوشت: ولی‌الله اسماعیلی گرمی، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بهبود وضعیت معلمان شرکتی و حق‌التدریسی اظهار کرد: جدا از اینکه این موضوع در کمیسیون آموزش و کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است، کمیسیون اجتماعی هم تاکنون دو جلسه را برای بررسی طرحی برگزار کرده که این طرح مربوط به ساماندهی وضعیت کارکنان دولت است که همه وزارتخانه‌ها مشمول این طرح می‌شوند و مسئله معلمان و اساتید دانشگاه‌ها را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در این طرح تلاش شده تا نیروهایی که شرکتی هستند به پیمانی تبدیل شوند، نیروهای پیمانی به نیروهای رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت شوند و از این به بعد درباره نیروهای شرکتی آزمون برگزار شود؛ یعنی منافذ ورودی خارج از آزمون را مسدود کنیم تا بعدها به مشکل برنخوریم.

نماینده مردم گرمی در مجلس یازدهم بیان کرد: ادامه جلسات بررسی این طرح به خاطر بحث بودجه به بعد از تعطیلات نوروز موکول شده و در آن زمان تعیین و تکلیف خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: ما یک خلأ بزرگی را در بحث نیروهای انسانی که در دولت مشغول خدمت هستند، احساس کرده‌ایم و این خلأها سبب شده تا هرروز مقابل مجلس تجمعاتی در این رابطه برگزار شود و از مجلس مطالباتی را دارند؛ لذا به این نتیجه رسیده‌ایم که بالاخره با یک طرح جامع و کامل نیروهای انسانی شاغل در بخش‌های دولتی را به‌طور یکدفعه برای همیشه تعیین و تکلیف کنیم.

او در رابطه با مشکل اینترنت دانش‌آموزان و قطع اینترنت در برخی از مناطق سیستان و بلوچستان گفت: دانش‌آموزان برخی مناطق محروم با مشکل قطعی اینترنت یا نبود اینترنت مواجه هستند که این موضوع تنها مربوط به استان سیستان و بلوچستان نیست بلکه در سایر نقاط کشور هم مشاهده شده و هرروز هم تشدید می‌شود. به عنوان مثال در حوزه انتخابیه بنده یعنی حوزه مغان و گرمی بیش از 45 درصد از مردم این منطقه به اینترنت و تلفن همراه دسترسی ندارند و مشکل جدی در این خصوص داریم و متأسفانه گزارشات با واقعیات منطبق نیست؛ لذا تمام تلاش ما این است که هم در لایحه بودجه 1400و هم با کمک وزارت ارتباطات به این منطاق کمک کنیم به شرطی که دوستان ما در وزارت ارتباطات پای کار باشند و بتوانیم مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام
captcha