ابهام در سفر پاپ به عراق در پی آشوب‌های ناصریه
کد خبر: 3956597
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

ابهام در سفر پاپ به عراق در پی آشوب‌های ناصریه

با بالا گرفتن تظاهرات خشونت‌آمیز در شهر شیعه‌نشین ناصریه در عراق، سفر پاپ به این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه نیوز، در پی بالاگرفتن درگیری‌ها در ذی قار، ریان الکلدانی دبیر کل جنبش بایلیون عراق اعلام کرد اطلاعاتی مبنی بر تاخیر دیدار پاپ از عراق به دست ما رسیده است. وی توقف آشوب‌ها در استان ذی قار در آستانه سفر پاپ به این کشور را خواستار شد. در همین حال سخنگوی کمیته عالی دیدار پاپ از عراق اعلام کرد دیدار پاپ همچنان در تاریخ مقرر خود باپرجاست.
 
مقام‌های محلی در استان ذی‌قار امروز (شنبه) اعلام کردند که حوادث پنج روز گذشته در ناصریه مرکز استان (۳۰۰ کیلومتری جنوب بغداد) میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی ۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشته است.
 
عمار الزاملی سخنگوی اداره کل بهداشت استان ذی قار در این باره به رسانه‌های عراق گفت که اعتراضات پنج روز گذشته در این شهر تاکنون ۶ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشته است.

منابع خبری عراق پیش از این تعداد تلفات اعتراضات ناصریه را سه کشته و ۹۰ زخمی اعلام کرده بودند.

علی البیاتی عضو کمیسیون حقوق بشر عراق نیز شمار کشته‌ها را پنج نفر و زخمی‌ها را ۲۷۱ تن اعلام کرد و گفت که ۱۴۷ نفر از زخمی‌‌ها را نیروهای امنیتی تشکیل می‌دهند.

به نوشته رسانه‌های عراقی، این افراد در جریان تیراندازی و استفاده از گاز اشک‌آور، پرتاب سنگ، سلاح سرد و به آتش کشیدن ساختمان استانداری ذی قار کشته یا زخمی شده‌اند.
 
از کربلا نیز خبر می‌رسد برخی از مردم این شهر در همبستگی با تظاهرات کنندگان ناصریه به خیابان‌ها آمده و با آتش زدن لاستیک اعتراض خود را نشان دادند. پلیس این شهر در حال تلاش برای کنترل اوضاع است. 
انتهای پیام
captcha