فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجد‌الاقصی / الازهر محکوم کرد
کد خبر: 3956673
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
به بهانه برگزاری جشن یهودیان انجام می‌شود؛

فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجد‌الاقصی / الازهر محکوم کرد

صهیونیست‌ها طی فراخوانی خواستار یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد‌الاقصی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از صهیونیست‌ها موسوم به «گروه‌های معبد هیکل» به بهانه برگزاری جشن «پوریم» یهودیان، طی فراخوانی از شهرک‌نشینان صهیونیست خواستند تا امروز یکشنبه به مسجدالاقصی یورش ببرند.
 
گروه‌های صهیونیست از شهرک‌نشینان خواستند تا امروز یکشنبه، در مسجدالاقصی جشن پوریم را برگزار و در باب‌المغاربه شیرینی پخش کنند.
 
با وجود اینکه این جشن از قداستی برخوردار نیست، اما صهیونیست‌ها به بهانه هر رخداد تاریخی یا مراسمی در یهودی‌سازی قدس و مسجد‌الاقصی تلاش می‌کنند.
 
مسجدالاقصی هر روزه شاهد بورس صهیونیست‌ها به بهانه مراسم یهودیان است و این یورش‌ها در اعیاد آنها نیز شدت می‌گیرد.
 
جشن «پوریم» یکی از سنت‌های قدیمی قوم یهود است که در دهه‌های اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون ده‌ها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.
 
الازهر حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی را محکوم کرد
 
در همین راستا، الازهر مصر با صدور بیانیه‌ای تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و جلوگیری از پخش اذان از حرم ابراهیمی را به شدت محکوم کرد.
 
بنا به اعلام شبکه خبری الغد، الازهر در این بیانیه تأکید کرد: سیاست‌های تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی و تعدی به حق آزادی عبادت که در همه قوانین بین‌المللی بر آن تأکید شده است، باید از سوی تمام عقلای جهان محکوم شود و همگان در جهت مقابله با آن متحد شوند.
 
الازهر از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تا وظیفه خود را نسبت به اتخاذ تدابیر قانونی علیه تجاوزات اسرائیل به عبادتگاه‌های مسلمانان به انجام رسانند.
 
الازهر مصر همچنین بر حمایت خود از ملت فلسطین و مشروعیت مبارزه آنان برای به‌دست آوردن حقوق و سرزمین اشغال شده خود تأکید کرد و افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی رو به زوال است و این امر طولی نخواهد کشید.
انتهای پیام
captcha