نشست عملیاتی کردن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی بوشهر برگزار شد
کد خبر: 3957113
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

نشست عملیاتی کردن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی بوشهر برگزار شد

به‌منظور تدوین نقشه راه عملیاتی شدن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی بوشهر، نشست عملیاتی کردن این سند برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ نشست عملیاتی کردن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی بوشهر، ۱۱ اسفندماه ۹۹ با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور؛ مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه، نمایندگان صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، شهرداری و سپاه امام صادق(ع) بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست گفت: با توجه به تهیه و تدوین سند فعالیت‌های قرآنی در چشم‌انداز ۲۰ ساله، این سند می‌تواند تعیین‌کننده در اعتلای فرهنگ قرآنی در فضای استان بوده و مسلکی قوی برای رشد تخصصی امور قرآنی در استان ولایتمدار بوشهر باشد.

وی تصریح کرد: استان ولایتمدار بوشهر از دیرباز به‌عنوان یک استان قرآنی به‌شمار آمده است و در این باره، دارای شکوه و عظمت عمومی و تخصصی در حوزه‌ علوم و معارف قرآنی است که در سطح ملی و بین‌المللی داری اهمیت بسیار است.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: با عنایت به اینکه در آغاز ۵ ساله دوم این سند قرار داریم، عدم اجرایی شدن مصوبات این سند در ۵ ساله اول و همچنین با توجه به بند اول صفحه ۹ سند که مصرح شده بود عملیاتی شدن این سند نیازمند تدوین نقشه راه است، جمعی از اساتید، صاحب‌نظران و پیشکسوتان قرآنی استان با احساس نیاز گرد هم آمدند و با تشکیل جلساتی در ۵ کارگروه حفظ، قرائت، مفاهیم، تدبر، تفسیر و سبک زندگی قرآنی، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و حمایت و ساماندهی از مراکز قرآنی برنامه‌هایی برای سال ۱۴۰۰ و همچنین ۵ ساله دوم مطابق با اهداف کلان سند تدوین کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار امیدواری کرد با استعانت از درگاه خداوند متعال و با اجرایی شدن این برنامه در سال‌های آتی، شاهد رشد و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی و بالندگی روزافزون فعالیت‌های قرآنی در استان قرآنی بوشهر باشیم.

بنا بر این گزارش، در پایان این نشست، مصوب شد دستگاه اجرایی ضمن مطالعه متن سند چشم‌انداز ۲۰ ساله فعالیت‌های قرآنی استان و همچنین دفترچه زمزم وحی که برنامه‌های عملیاتی این سند در سال ۱۴۰۰ و افق ۱۴۰۵ است، موارد پیشنهادی را با توجه به وظایف دستگاه خود، به اداره‌کل تبلیغات اسلامی ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha