اعتراض اتحادیه قرآنی اصفهان به برخی انتخاب‌ها در همایش خادمان قرآن
کد خبر: 3957142
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
در آخرین نشست اتحادیه مؤسسات قرآنی اصفهان در سال 99 مطرح شد؛

اعتراض اتحادیه قرآنی اصفهان به برخی انتخاب‌ها در همایش خادمان قرآن

در هیئت مدیره اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اصفهان، انتخاب برخی از خادمان قرآن در همایش اخیر، خارج از روال معمول و غیرکارشناسی شده بیان شد.

حسین خاکساری‌هرندی، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری چهل‌وششمین نشست هیئت مدیره اتحادیه استان خبر داد و گفت: از جمله مطالبی که در این نشست پایانی سال 99 مطرح شد، می‌توان به انتخابات مجمع عمومی استان اصفهان اشاره کرد که به دلیل کرونا با تعویق زمانی مواجه شده بود. مجوز برپایی آن صادر شده و استان‌ها باید قبل یا بعد از سال آن را برگزار کنند. مصوب شد تا انتخابات، بعد از ماه رمضان برگزار شود.

خاکساری‌هرندی اظهار کرد: بحث بعدی در نشست، درباره همایش اخیر خادمان قرآن با حضور رئیس‌جمهور بود، انتخاب برخی از این خادمان، کارشناسی شده نبوده و خارج از روال بوده است، بنا شد نامه‌ای از اتحادیه ارسال شود و اعتراض خود را اعلام کنند.

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان ادامه داد: گزارش‌ همکاری خادمیاران آستان قدس رضوی با اتحادیه مؤسسات قرآنی نیز مطرح شد. همچنین بنا شد سرفصل‌های فعالیت‌های سال 1400 با تکیه بر اسناد بالادستی و برنامه‌های اتحادیه همراه با بودجه تدوین شود. یکسری طرح‌هایی را نیز اتحادیه کشوری در بخش‌های آموزش عمومی قرآن، تولید محصولات، توانمندسازی مدیران و فعالیت‌های فضای مجازی ارسال کرده بود که سرفصل‌ها و بودجه‌های آن‌ها تعیین و بنا شد که آن‌ها را به مؤسسات اطلاع‌رسانی کنیم و هر مؤسسه‌ای که ظرفیت لازم را دارد، حسب موضوع در این باره قدم بردارد.

خاکساری‌هرندی در پایان عنوان کرد: معمولاً طرح‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اعلام می‌کنند، بیشتر در خصوص آموزش‌های عمومی قرآن است و آموزش‌های به‌روزی که الان نیاز است مثل مهارت‌های زندگی و سبک زندگی قرآنی کمتر دیده شده و دیگر اینکه بودجه‌ای در بخش پژوهش دیده نشده است. در اصفهان 10 مؤسسه پژوهشی داریم که توجه خاصی به آنان نمی‌شود، مقرر شد مکاتبه‌ای برای حمایت از مؤسسات پژوهشی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha