تولید 2600 اثر از سوی پژوهشگران 56 کشور جهان در المصطفی(ص)
کد خبر: 3957573
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
رئیس پژوهشگاه المصطفی(ص) بیان کرد:

تولید 2600 اثر از سوی پژوهشگران 56 کشور جهان در المصطفی(ص)

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) از تولید دو هزار و 600 اثر از سوی پژوهشگران جامعةالمصطفی(ص) از 56 کشور جهان خبر داد.

ارسال// تولید 2600 اثر از سوی پژوهشگران 56 کشور جهانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، 14 اسفندماه در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی، گفت: آشنایی با معارف ناب الهی و تفقه در دین و نورافشانی آموزه‌های الهی در جهان از مهمترین اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

وی افزود: ابتکار المصطفی(ص) در راستای تشویق و ایجاد انگیزه در میان محققان و پژوهشگران و فعالان عرصه تولید علم، اتفاق علمی مبارکی است که اندوختگی فراوانی را ناظر با بالندگی روزافزون به دنبال دارد.

بررسی ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم در المصطفی(ص)

رضایی با بیان اینکه این جشنواره همه‌ساله در دو بخش فراخوان مقاله به صورت بخش ویژه و فراخوان آثار تولیدی المصطفائیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال با توجه به اهمیت و اهتمام فوق‌العاده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و دایره مأموریت المصطفی(ص)، بررسی ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه دبیرخانه این دوره از جشنواره قرار گرفته، به عنوان موضوع بخش ویژه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی قرار گرفت.

وی به اهداف برگزاری جشنواره شیخ طوسی اشاره و با بیان اینکه این جشنواره الگویی موفق برای مراکز آموزشی و پژوهشی است، تصریح کرد: شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی از طریق آثار برگزیده، برجسته‌ترین هدف این جشنواره است.

رئیس پژوهشگاه المصطفی(ص) بیان کرد: ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی طلاب و فضلا و نیز تقویت و توسعه ظرفیت‌های پژوهشی المصطفائیان، ارتقای کمی و کیفی تولیدات و آثار پژوهشی در المصطفی(ص) زمینه‌سازی تعاملات علمی و پژوهشی بین‌المللی المصطفی(ص) با سایر مراکز از جمله اهداف این جشنواره است.

شبکه‌سازی پژوهشی در راستای اهداف دانشی

وی اضافه کرد: زمینه‌سازی جهت انجام تحقیقات علمی با رویکرد مسائل مورد نیاز جهانی، تولید دانش و تعمیق نگاه‌های به نقش علوم انسانی اسلامی، شبکه‌سازی پژوهشی در راستای رسیدن به اهداف علمی و دانشی از برجسته‌ترین اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی به شمار می‌رود.

رضایی در ادامه با بیان اینکه پژوهشگرانی از 58 ملیت جهان آثار خود را به 13 زبان به دبیرخانه این جشنواره ارائه کردند، اظهار کرد: دانش‌پژوهان المصطفی(ص) در سال 1398، بیش از 2600 اثر اعم از کتاب، مقاله، رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد را به رشته تحریر در آوردند که بیش از هزار اثر در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی بررسی و 20 اثر برتر معرفی شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، فعال‌شدن بخش بین‌المللی و تقویت مشارکت نمایندگی‌های المصطفی(ص) در خارج از کشور را از ویژگی‌های بارز این دوره از جشنواره دانست.

فرازی از نیازهای پژوهشی اسلام و انقلاب

همچنین حجت‌الاسلام کاظمی، دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، «بررسی ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را موضوع این دوره از جشنواره عنوان و اظهار کرد: امروز شاهد نتیجه یک سال تلاش المصطفائیان در عرصه پژوهش هستیم؛ همان طور که حرکت قطار انقلاب هیچ گاه متوقف نخواهد شد، این جشنواره نیز به توجه به رسالتی که بر عهده دارد حرکت خود را با گامی محکم برای برگزاری بیست و سومین دوره جشنواره آغاز خواهد کرد و فرازهای دیگری از نیازهای پژوهشی اسلام و انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار خواهد داد.

وی به محدودیت‌های دوران کرونا اشاره و اظهار کرد: اگر شرایط کرونا نبود از تک‌تک قلم به دستان المصطفی(ص) برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل می‌آمد تا از نزدیک قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

انتهای پیام
captcha