آزمون انتخابی اعطای ارشدیت حفظ قرآن آجا برگزار می‌شود
کد خبر: 3957768
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

آزمون انتخابی اعطای ارشدیت حفظ قرآن آجا برگزار می‌شود

آزمون انتخابی اعطای ارشدیت حافظان 10، 20 جزء و حفظ کل در چهارمین روز از رقابت‌های چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های ارتش، امروز، 16 اسفندماه، برگزار می‌شود.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به جزئیات رقابت‌های چهار روزه چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه‌های ارتش گفت: امروز شاهد برگزاری آخرین روز از رقابت‌های کارکنان پایور در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل قرآن و اذان هستیم و بعد از ظهر امروز، 16 اسفندماه نیز رقابت حافظان در رشته‌های حفظ یک و سه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته، 15 اسفندماه، 72 نفر از کارکنان پایور در رشته حفظ پنج جزء تا کل با هم رقابت داشتند، اظهار کرد: امروز در حاشیه مسابقات نیز، آزمون ارشدیت حافظان قرآن در نوبت صبح برپا خواهد شد.

میدانی ادامه داد: آزمون اعطای ارشدیت به حافظان قرآن براساس پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح طی خردادماه سال ۷۶ به مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا و موافقت ایشان و براساس آئین‌نامه آن انجام می‌شود. تمام کارکنان پایور و وظیفه، حافظ 10 و 20 جزء و حفظ کل که از سال‌های گذشته نیز از این آزمون جامانده‌اند می‌توانند، حضور پیدا کنند.

وی درباره سؤالات آزمون اعطای ارشدیت گفت: در این آزمون از حافظان کل بیش از 10 سؤال(هر سه جزء یک سؤال) پرسیده می‌شود تا میزان محفوظات به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد و براساس آن افرادی که حد نصاب بالاتر از 75 را در حُسن حفظ و در مجموع 150 نمره را کسب کنند، ارشدیت‌ها طبق دستورالعمل اعطا خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: بنابر دستورالعمل اعطای ارشدیت به حافظان قرآن در بخش کارکنان پایور به حافظان 10 جزء، یک سال ارشدیت (یعنی ارتقای درجه یک سال زودتر)، به حافظان 20 جزء، دو سال ارشدیت(یعنی ارتقای درجه دو سال زودتر از موعد معمول) و به حافظان کل، چهار سال ارشدیت (یعنی ارتقای درجه در زمان کنونی) و همچنین در بخش کارکنان وظیفه نیز به حافظان 10 و 20 جزء که حد نصاب را کسب کرده باشند، مرخصی تشویقی و تعیین محل خدمت و به حافظان کل نیز مرخصی تشویقی و تعیین محل خدمت و اعطای یک درجه بالاتر از درجه فعلی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما حضور بیش از 40 نفر از کارکنان پایور و وظیفه در این آزمون است که در سالنی مجزا از سالن مسابقات با قضاوت داوران بین‌المللی انجام می‌شود.

میدانی تصریح کرد: همچنین جمعه، 15 اسفندماه نیز رقابت‌ها در رشته مفاهیم، جزء بیست‌وسوم تفسیر نمونه، از طریق سامانه پرسال و در قالب 60 سؤال چهارگزینه‌ای انجام و بلافاصله نتایج اعلام شد. این رقابت‌ها طبق برنامه‌ریزی مشخص در بستر فضای مجازی و به میزبانی نداجا در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha