نقشی از نادیده‌ها بر بوم نقاشی
کد خبر: 3957790
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

نقشی از نادیده‌ها بر بوم نقاشی

عمارت هنرمند اصفهان، این روزها میزبان نمایشگاهی از آثار هاتف شرار، هنرمند روشن‌دلی است که نقشی از نادیده‌هایش را روی بوم نقاشی حک کرده است.

نقشِ نادیده‌ها

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، هاتف شرار، هنرمند روشندل درباره نمایش 9 تابلوی نقاشی خود در عمارت هنرمند، اظهار کرد: خواهر من نیز نابینا است و سال 82 بود که به‌همراه او به کلاس نقاشی رفتم و نزد مرحوم احمدی نقاشی را آموختم. در ادامه برادرم هانی شرار با من کار کرد و تاکنون در دو نمایشگاه گروهی شرکت کرده و در حال حاضر نیز پنجمین نمایشگاه انفرادی خود را در عمارت هنرمند اصفهان برپا کرده‌ام.

وی با بیان اینکه دومین نمایشگاه خود را در اصفهان تجربه می‌کند، افزود: در این نمایشگاه 9 تابلو که موضوع آنها طبیعت است، به نمایش گذاشته‌ام که حاصل حضور من در طبیعت و تصورات و حس لامسه و احساساتم در طبیعت بوده است. همچنین این نقاشی‌ها حاصل آموزش تئوری رنگ‌ها بوده، چون هیچ تصوری از رنگ ندارم، اما تئوری و تلفیق رنگ‌ها را به‌‌طور کامل آموزش دیده‌ام.

این هنرمند نابینا درباره اینکه چطور با وجود شرایط خود خورشید و آسمان را نقاشی می‌کند، ادامه داد: من تنها نور و تاریکی را تشخیص می‌دهم و هیچ تصوری از رنگ ندارم، به خاطر همین با نگاه کردن به نور خورشید آن را مانند یک لامپ خیلی بزرگ و گرد می‌بینم و تشعشعات آن را احساس می‌کنم و آن را به همین شکل به تصویر کشیده‌ام. البته گاهی اجسام را به رنگ دلخواه خود نقاشی می‌کنم؛ مثلاً یک گندم‌زار را به رنگ سیاه می‌کشم چون آن را به رنگ تیره احساس می‌کنم.

شرار درباره طراحی پوستر روز جهانی نابینایان، بیان کرد: این پوستر را سال گذشته به سفارش سازمان بهزیستی و به‌مناسبت 23 مهر، روز عصای سفید و روز جهانی نابینایان طراحی کردم. شاید این پوستر از نظر تکنیکال چندان قوی نبود، اما به گفته مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور برای نخستین بار بود که یک نابینا طراحی پوستر انجام می‌داد که توسط وزیر تعاون رونمایی شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی درباره تأثیر خانواده‌اش در پرداختن او به هنر، اظهار کرد: پدرم شاعر و مسئول چند انجمن ادبی در تهران است. همچنین برادرم استاد نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط و خواهرم نیز شاعر و  دارای دکتری ادبیات است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه نقاشی هاتف شرار می‌توانند تا روز دوشنبه، 18 اسفندماه از ساعت 9 تا 12 و 16:30 تا 19 به عمارت هنرمند واقع در میدان شهدا، خیابان ابن‌سینا، کوچه دوم مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha