دولت نیجریه از عقاید و رفتار شیخ زکزاکی می‌ترسد
کد خبر: 3961784
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
نماینده رهبر شیعیان نیجریه:

دولت نیجریه از عقاید و رفتار شیخ زکزاکی می‌ترسد

نماینده شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت که دولت نیجریه از عقاید و رفتار شیخ زکزاکی می‌ترسد، زیرا شیخ دین را از سیاست جدا نمی‌داند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسلام تایمز، نماینده شیخ زکزاکی در شهر جوس (Jos) نیجریه در مصاحبه‌ای گفت: دولت نیجریه از عقاید و رفتار شیخ زکزاکی می‌ترسد، زیرا شیخ دین را از سیاست جدا نمی‌داند و به دنبال همان انقلابی است که در ایران اتفاق افتاده است.

وی افزود که حمایت مالی عربستان، اسرائیل و آمریکا از سرکوب شیعیان نیجریه، عامل طولانی شدن دادگاه شیخ زکزاکی و همسر اوست.

آدم احمد تسوهو (Adam Ahmad tsoho) ادامه داد: اکنون شیخ زکزاکی و همسرش در زندان در وضعیت ناگواری به سر می‌برند و وضعیت سلامتی آنها وخیم است زیرا دولت به آنها اجازه نمی‌دهد که به بیمارستان بروند.

وی دلیل محبوبیت شیخ زکزاکی را وفاداری او به خداوند متعال و پیگیری اوضاع و احوال مردم نیجریه در شرایط فشار و بی‌عدالتی دانست. 

تسوهو ادامه داد: دولت نیجریه با حمایت و بودجه سعودی‌ها، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده شیعیان را تحت فشار قرار می‌دهد؛ سعودی‌ها از طریق انجمن‌های وهابی، عقاید خود را در این کشور ترویج می‌دهند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نیز در پرونده قضایی شیخ و همسرش تأثیر می‌گذارد. همچنین دولت نیجریه نمی‌خواهد شیخ زکزاکی و همسرش را آزاد کند زیرا آنها می‌ترسند که شیخ حقیقت را به مردم بگوید. بنابراین، آنها به طولانی شدن جلسات دادگاه متوسل می‌شوند.

نماینده شیخ زکزاکی در شهر جوس ادامه داد پیام من به نهادها، سازمان‌های آزادی‌خواه و آزادیخواهان جهان در مورد دادگاه شیخ زکزاکی و همسرش، این است که به دولت نیجریه فشار بیاورند تا پرونده شیخ زکزاکی هر چه سریعتر مختومه شود. 

انتهای پیام
captcha