کوتاهی جامعه بین‌الملل در مسئله تخریب خانه‌های فلسطینیان
کد خبر: 3962137
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

کوتاهی جامعه بین‌الملل در مسئله تخریب خانه‌های فلسطینیان

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که جامعه بین‌الملل به دلیل بی‌تفاوتی همیشگی خود، مقصر تشدید موج تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در مقطع اخیر است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین تشدید محسوس عملیات رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌ها و تأسیسات فلسطینی در تمام سرزمین‌های اشغالی به خصوص قدس و پیرامون آن و مناطق موسوم به(ج) که بخش اکثریت کرانه باختری را شامل می‌شود، محکوم کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای با اشاره به  گزارش‌های داخلی، اسرائیلی و بین‌المللی در این خصوص گفت: دفتر هماهنگی امور سازمان ملل در گزارش تازه خود تأکید کرده است که مسئولین رژیم اشغالگر طی دو هفته اخیر 26 ساختمان کرانه باختری را تخریب کرده یا به تصرف خود درآوردند که منجر به آوارگی 34 شهروند از جمله 15 کودک و وارد آمدن خسارت به 40 شهروند دیگر شدند.

در این بیانیه آمده است: رژیم اشغالگر پروژه‌های شهرک‌سازی استعماری خود را پیش می‌برد نظیر آنچه هم اکنون در غرب بیت لحم جریان دارد و تخریب خانه‌ها و تأسیسات فلسطینی در این منطقه به منظور تخلیه آنجا از شهروندان فلسطینی و ساکن کردن شهرک‌نشینان صهیونیست به جای آنها ادامه دارد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان رژیم اشغالگر و کابینه آن را در قبال جرم تخریب خانه‌ها و تأسیسات فلسطینی کاملاً مسئول خواند و هشدار داد که جامعه بین‌المللی نباید تنها به بیان آمار و گزارش‌ها از این جرایم روزمره صهیونیست‌ها اکتفا کند بلکه به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در این خصوص عمل کرده و مرتکبان آن و حامیان آن را بازخواست و مجازات کند.

در این بیانیه دبیرکل سازمان ملل، ریاست شورای امنیت، ریاست مجمع عمومی سازمان ملل، شورای حقوق بشر و دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل بی‌تفاوتی به ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی مقصر شناخته شدند.

انتهای پیام
captcha