جشنواره ملی فیلم «میراث فرهنگی یادگار» برگزار می‌شود
کد خبر: 3962149
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

جشنواره ملی فیلم «میراث فرهنگی یادگار» برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری جشنواره ملی فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار از ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت در قزوین خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام‌ خبر برگزاری جشنواره ملی فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار، گفت: جشنواره فیلم یادگار با هدف معرفی و تقویت میراث فرهنگی کشور با استفاده از ابزار فیلم و سینما به میزبانی قزوین و در سطح ملی برگزار می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: بخش‌های این جشنواره شامل مسابقه سینمای مستند ایران، میراث ماندگار / جایزه میراث فرهنگی قزوین و میراث معنوی (میراث ناملموس) است که در بخش‌های مسابقه سینمای مستند ایران گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، گروه مستندهای نیمه بلند (از ۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و گروه مستندهای بلند (بالای ۷۰ دقیقه) برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آثاری که با موضوع میراث فرهنگی استان قزوین (ملموس / ناملموس) ساخته شده است در بخش مجزایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به فیلم برگزیده «نشان راژیا» اهدا خواهد شد که همه فیلم‌سازان کشور می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

وی یادآور شد: بخش میراث معنوی و ناملموس نیز به جنبه‌های غیرفیزیکی فرهنگ و آداب‌ورسوم می‌پردازد، این بخش شامل مواردی ازجمله ارزش‌های اجتماعی، آئین‌ها و هنرهای آئینی و نمایشی، سنت‌ها، آداب ‌و رسوم و روش‌ها، باورهای زیبایی شناسانه و معنوی، بیان هنری، زبان و دیگر جنبه‌های کارکردهای انسانی است در این بخش نیز به بهترین فیلم و کارگردان جوایزی اعطا می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: کلیه مستندسازان بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثار تولیدشده از سال ۹۵ تا ۹۹ را به نشانی قزوین، بلوار آزادگان، جنب مسجد امام خمینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین کد پستی ۳۴۱۴۸-۱-۸۸۷۱ ارسال کنند.

وی بیان کرد: آخرین‌ مهلت ارسال آثار پنجم فروردین ۱۴۰۰ اعلام‌شده بود اما با توجه به شرایط موجود این مهلت تا پایان فروردین‌ماه تمدید می‌شود؛ همچنین زمان برگزاری جشنواره ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به میزبانی قزوین خواهد بود.

جشنواره ملی فیلم یادگار ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha