فعالیت قرآنی منطقه پدافند هوایی شمال کشور در دستان مؤذن برتر ارتش
کد خبر: 3962657
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
به بهانه روز ارتش /

فعالیت قرآنی منطقه پدافند هوایی شمال کشور در دستان مؤذن برتر ارتش

ستوان یکم حسن ضابط، مؤذن و قاری قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران از کم‌توجهی به رشته اذان در تمامی مسابقات کشور گلایه کرد و گفت: متأسفانه به رشته اذان بهای خاصی داده نمی‌شود، حال آن که می‌توان مؤذنان خوب و مستعدی را پرورش داد تا شاهد اجرای اذان‌های جدید باشیم.

29فروردین// اهتمام ویژه اساتید به جذب قرآن‌آموزان در ایام کرونایی/ حائز رتبه نخست اذان ارتش از کم توجهی به این رشته می‌گویدبه گزارش ایکنا، 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی، تداعی‌کننده پیام امام خمینی(ره) مبنی بر رژه ارتش در شهرهای بزرگ و پشتیبانی امام و ملت از فداکاری‌های این جان برکفان است.

در این گزارش به معرفی ستوان یکم حسن ضابط، مدیر مرکز قرآن، عترت و نماز منطقه پدافند هوایی شمال کشور، مؤذن و قاری قرآن و از جمله صدها ارتشی افتخارآفرین در حوزه قرآنی، خواهیم پرداخت. وی در چهلمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش، حائز رتبه نخست در رشته اذان شد.

وی متولد سال 1364 از لاهیجان است. در دوران نوجوانی سعی کرده برای تلاوت قرآن و مؤذنی، پیش از تمامی اوقات شرعی خود را به مسجد آقاسیدمحمد(مسجد محله‌شان) برساند و اذان بگوید. از همان ابتدا بدون اینکه از محضر اساتیدی بهره‌مند شود، تنها به دلیل علاقه‌ شخصی و با استماع اذان سایر مؤذنین و تلاوت‌های مختلف، سعی کرده است تا در این زمینه تبحر کسب کند. سپس از تجربیات و فنون آموزشی اساتیدی چون محمد عباسی، حمیدرضا احمدی‌وفا، احسان‌الله رحمانی، محمدرضا شیبانی و یونس عربجزی بهره‌مند شده است.

ضابط در مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سطح شهرستان و استان در رشته اذان، حائز رتبه نخست و در مرحله کشوری مسابقات اذان، حائز رتبه سوم شده است.

وی در سال 86 به عنوان هنرآموز وارد نیروی هوایی ارتش می‌شود. خود در این باره‌ می‌گوید: «از همان زمان در مسابقات قرآن نیروی هوایی شرکت کردم و حائز رتبه نخست در رشته اذان شدم و در سال 87 نیز در مسابقات قرآن ارتش، رتبه اول را در رشته اذان به دست آوردم و تاکنون نیز هر بار در مسابقات قرآن نیروی هوایی و ارتش شرکت کردم، حائز رتبه شدم، البته در سطح مسابقات قرآن مناطق و در یگان‌های قم و بابلسر در رشته قرائت نیز شرکت کرده‌ام.»

ضابط از همان ابتدای ورود به ارتش، به دلیل رشته تحصیلی مرتبط (کاردانی تربیت مربی قرآن) و کارشناسی مدیریت امور فرهنگی به عنوان مسئول قرآن، عترت و نماز فعالیتش را آغاز کرده است.

وی درباره سبک اذانش گفت: برای نخستین بار هنگامی که در مقطع پیش‌دانشگاهی بودم اذان استاد حسین کرمی را تقلید و در مسابقات شرکت کردم و حائز رتبه شدم و همان شد مشوقم برای اینکه بیش از پیش در این عرصه تلاش کنم، البته در تلاوت از استاد منشاوی تقلید می‌کنم. برای آینده‌ام در نظر دارم تا در عرصه قرائت با قدرت بیشتر در مسابقات ارتش و نیروهای مسلح و سایر مسابقات قرآنی شرکت کنم.

ضابط درباره برنامه قرآنی آینده‌اش افزود: متأسفانه به رشته اذان، بهای خاصی داده نمی‌شود حال آنکه می‌توان مؤذنان خوب و مستعدی را پرورش داد تا شاهد شنیدن اذان‌های جدید باشیم.

این قاری قرآن با اشاره به اینکه در حال حاضر برگزارکننده کلا‌س‌های آموزشی در بستر فضای مجازی است، تصریح کرد: کلاس‌های مجازی حفظ جزء سی‌ام قرآن همراه با تدبر، تفسیر، ترجمه ویژه کارکنان وظیفه، برگزاری دوره‌های قرائت از جمله این کلاس‌ها است. همچنین طی ایام ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی قرآن، صبح‌ها به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی از اساتید قرآنی درخواست کرد تا به علاقه‌مندان به عرصه قرآنی بهای بیشتری دهند و تصریح کرد: باید زمینه برای جذب آنها فراهم شود به خصوص در عصر حاضر که با کرونا دست به گریبان هستیم باید اساتید در بستر فضای مجازی بیش از پیش فعال باشند.

این مؤذن درباره فعالیت‌های قرآنی پدافند هوایی اضافه کرد: فعالیت دارالتخفیظ‌ها، کلاس‌های هفتگی قرآن(صبح‌های سه‌شنبه)، کلاس تخصصی قرآن با بهره‌گیری از اساتید داخلی ارتش ویژه بانوان و آقایان در سطح یگان‌ها و مناطق و کوی‌های سازمانی، به صورت مجازی، نیمه حضوری و حضوری بخشی از این فعالیت‌ها است. امیدوارم با فعالیتی که از سوی منطقه پدافند هوایی شمال کشور و سایر مناطق پدافند هوایی انجام می‌شود، شاهد گسترش روز به روز حفاظ، قاریان و مؤذنان باشیم. چنانکه در حال حاضر خدمات زیادی چون تشویق‌ها، تبلیغات میدانی و به‌روزرسانی کلاس‌ها، انجام می‌شود تا شاهد جذب حداکثری افراد مستعد در این عرصه باشیم. 

وی با تأکید بر اینکه باید هر فردی در عمل به قرآن پیشگام باشد، اظهار کرد: مردم هنگامی که ببینند فردی که خود را منتسب به قرآن می‌کند به ارزش‌های قرآنی و آیه به آیه آن عمل می‌کند، سعی می‌کنند خود را به این کتاب مقدس نزدیک کنند.

انتهای پیام
captcha