تدابیر کرونایی عربستان برای مناسک عمره و آداب رمضان در مساجد
کد خبر: 3962913
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

تدابیر کرونایی عربستان برای مناسک عمره و آداب رمضان در مساجد

وزارت حج و عمره عربستان با اعلام اینکه 150 هزار نفر در ماه رمضان امسال می‌توانند روزانه در مسجدالحرام نماز اقامه کنند و مناسک عمره مفرده را بجای آورند؛ بر تعلیق برنامه‌های افطاری، سحری و اعتکاف در داخل مساجد این کشور در ماه رمضان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، مقامات عربستان روز گذشته، 17 فروردین اعلام کردند که 150 هزار نفر در ماه رمضان امسال می‌توانند روزانه در مسجدالحرام نماز اقامه کنند و مناسک عمره مفرده را بجای آورند.

شیخ عبدالرحمن السدیس، ریاست عمومی امور حرمین شریفین اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه افزایش ظرفیت عملیاتی، حداکثر 100 هزار نمازگزار مجاز به اقامه نماز در مسجدالحرام و همچنین 50 هزار زائر مجاز به انجام اعمال عمره هستند.

وزارت امور اسلامی، ارشاد و دعوت عربستان اعلام کرد که به زائران 65 سال به بالا که قبلاً علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، اجازه انجام عمره داده خواهد شد و واکسن شرط لازم برای ورود به مسجدالحرام و مسجدالنبی است. 

عبداللطیف الشیخ، وزیر امور اسلامی عربستان سه‌شنبه بخشنامه‌ای برای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ماه رمضان صادر کرد. در این بخشنامه آمده است که افطاری، سحری و اعتکاف در داخل مساجد در ماه رمضان به حالت تعلیق در می‌آید؛ همچنین تعداد مکان‌های اقامه نماز عید سعید فطر افزایش می‌یابد.

الشیخ گفت که موارد مربوط به برپایی نماز تراویح و احیاء در مساجد بعداً اعلام خواهد شد.
عبدالفتاح مشاط، معاون وزیر حج و عمره این کشور نیز گفت: افرادی که مایل به انجام عمره در ماه رمضان هستند باید از طریق برنامه توکلنا (Tawakkalna) و نه برنامه اعتمرنا (Eatmarna) درخواست مجوز خود را ارائه دهند.

وی افزود: مجوزها در ماه رمضان به صورت هفتگی برای زائران و افرادی که مایل به نماز در دو مسجد مقدس هستند، داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha