مساجد زنجان رتبه‌بندی می‌شود
کد خبر: 3963138
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

مساجد زنجان رتبه‌بندی می‌شود

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال جمع‌آوری و پایش اطلاعات مساجد هستیم، گفت: بر این اساس مساجد در دسته‌های فعال و نیمه‌فعال رتبه‌بندی می‌شود.

مساجد زنجان رتبه‌بندی می‌شودحجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد از چهار ماه پیش فعالیت آزمایشی خود را در راستای سامان بخشیدن به فعالیت مساجد و رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز دارای شورای سیاست‌گذاری و کمیته اجرایی است، ابراز کرد: نمایندگان تام‌الاختیار اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، سپاه، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نماینده طلاب و امام جماعت و ستاد اقامه نماز در این کمیته حضور دارند و زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان حرکت‌های خوبی در امور مساجد آغاز شده است.

این مسئول اصلی‌ترین برنامه مرکز رسیدگی به امور مساجد را تهیه بانک اطلاعاتی از مساجد برشمرد و گفت: این بانک اطلاعاتی حاوی مطالبی شامل فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مساجد، میزان جذب اقشار مختلف و جذب جوانان، برگزاری نمازهای جماعت، شناخت امامان جماعت و ارزیابی تحصیلات و توانایی‌های آن‌ها، فعالیت هیئت امنای مساجد و مواردی از این دست خواهد بود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان ادامه داد: در این طرح مساجد از لحاظ برگزاری نمازهای جماعت و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به دسته‌های فعال، نیمه‌فعال و غیرفعال رتبه‌بندی می‌شوند تا برنامه‌ریزی لازم در خصوص ارتقای جایگاه هر کدام انجام شود.

وی با اشاره به تاکنون مساجد متولی خاصی نداشته و امکان رسیدگی به وضعیت آن‌ها از طریق ارگانی امکانپذیر نبود، تصریح کرد: با ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد علاوه بر تهیه بانک اطلاعاتی می‌توان آموزش‌هایی را برای هیئت امنا، خادمان و امامان جماعت برگزار کرد.

ناصر با بیان اینکه ایجاد مساجد طراز انقلاب و اسلام از برنامه‌های مهم دستگاه‌هایی همچون تبلیغات اسلامی است، افزود: تعدادی از مساجد علاوه بر برگزاری مسائل عبادی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار قرار دادند و به شکل محله‌محور به حل مشکلات مناطق نیز می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha