آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن برگزار شد / ریزش شمار شركت‌كنندگان
کد خبر: 3963220
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
در فارس؛

آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن برگزار شد / ریزش شمار شركت‌كنندگان

همزمان با نقاط مختلف كشور، آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن در حالی در استان فارس برگزار شد كه به دلیل وضعیت قرمز این استان شاهد ریزش شمار شركت‌كنندگان بودیم.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با نقاط مختلف كشور، آزمون شبیه‌سازی داوری مسابقات قرآن امروز، 19 فروردین‌ماه در دو بخش بانوان و آقایان در شیراز برگزار شد.

این آزمون در حالی برگزار شد كه به دلیل وضعیت قرمز استان فارس و به خصوص شیراز شاهد ریزش شمار شركت‌كنندگان هم در بخش بانوان و هم آقایان بودیم.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه این آزمون به خبرنگار ایكنا گفت: مرحله دوم آزمون طرح ساماندهی داوران همزمان با سراسر کشور در شیراز برگزار شده است.

وی با تصریح اینكه این آزمون در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شد، گفت: نوبت صبح به آزمون رشته‌های قرائت اعم از تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن و بعدازظهر هم به بخش حفظ شامل حسن حفظ اختصاص یافت.

جلالی بیان كرد: به‌دلیل وضعیت قرمز شیوع كرونا محل برگزاری آزمون آقایان از دارالقرآن ناحیه یك آموزش و پرورش به سالن ثقلین اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس انتقال یافت اما محل برگزاری آزمون بانوان همان دارالقرآن ناحیه 4 آموزش و پرورش بود.

وی ادامه داد: همچنين به دلیل شیوع كرونا شاهد ریزش آمار شركت‌كنندگان بودیم به‌طوری كه در نوبت صبح در بخش آقایان از 13 نفر تنها 6 نفر و در بخش بانوان از 19 نفر تنها 5 نفر در آزمون حضور یافتند و در بخش بعدازظهر هم آقایان از دو نفر تنها یك نفر در آزمون حضور یافت و در بخش بانوان هم از 13 نفر تنها 5 نفر در این آزمون شركت كردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه تمام پروتكل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی و تقلیل جمعیت حاضر در سالن به 6 الی 7 نفر را در اجرای این آزمون رعایت كردیم.

جلالی در پايان گفت: مرحله اول این آزمون ۲۴ اسفندماه سال گذشته با حضور ۱۱۰ داور در استان به شیوه غیرحضوری برگزار شد که از این تعداد ۴۹ نفر به مرحله دوم آزمون راه یافتند.

انتهای پیام
captcha