ابتلای 341 مبتلای قطعی جدید به کرونا در سمنان
کد خبر: 3963261
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

ابتلای 341 مبتلای قطعی جدید به کرونا در سمنان

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس استان سمنان گفت: طی 24 ساعت گذشته 341 مبتلای قطعی جدید در استان شناسایی شده است.

ابتلای 341 مبتلای قطعی جدید به کرونا در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور ، سخنگو رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس استان عصر روز گذشته 19 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار اعلامی روزانه کرونا در این استان گفت: طی 24 ساعت گذشته 341 مبتلای قطعی جدید در استان سمنان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با شناسایی این 341 بیمار در 18 فروردین‌ماه شمار کل مبتلایان قطعی در استان و در جمعیت تحت‌پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود به 28 هزار و 562 بیمار رسیده است.

خجسته‌پور از ثبت یک فوتی طی روز گذشته در استان خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در مجموع 947 نفر در استان قربانی این بیماری عالم‌گیر شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس به افزایش موارد شناسایی سرپایی در یکی دو هفته اخیر اشاره کرد و افزود: از مجموع بیش از 28 هزار و 560 بیمار کرونایی استان، 20 هزار و 946 نفر به صورت سرپایی شناسایی شدند.

به گفته وی؛ در حال حاضر در بیمارستان‌های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی استان در مجموع 244 بیمار کرونایی بستری هستند که توجه بیشتر به پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی ضورت دارد.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس استان با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های هشت‌گانه این استان اظهار کرد: در حال حاضر، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت رنگ‌بندی قرمز و شهرستانهای سرخه، مهدیشهر و میامی در وضعیت نارنجی و شهرستان آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

مقایسه آماری مبتلایان و بررسی وضعیت رنگ‌بندی شهرهای استان از آخرین روز تعطیلات در 13 فروردین تا روز گذشته و امروز در پایان هفته به روشنی گویای این است که در فاصله این یک هفته، شرایط به شدت پرخطرتر شده است.
خجسته‌پور در خصوص وضعیت رنگ‌بندی‌های کرونایی در استان گفت: امروز به گونه‌ای است که چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز ، سه شهرستان در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان این استان در وضعیت زرد است و این در حالی است که هفته گذشته و در آستانه آغاز اولین هفته کاری بعد از تعطیلات، استان سمنان هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز کرونایی نداشته است.

به گفته معاون استاندار؛ جدای از این بررسی آمار مبتلایان و موارد بستری در آغاز و پایان هفته جاری به روشنی گویای بدتر شدن وضعیت همه‌گیری کروناویروس در استان است و متاسفانه علی‌رغم هشدارهای مداوم مسوولان استان و ستاد مقابله با کرونا، به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش دورهمی‌ها و دید و بازدیدها تنها در فاصله کمتر از یک هفته شمار بستری‌ها و مبتلایان جدید در استان سمنان و در جمعیت تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی استان به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha