چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌های شدید نداریم / ممنوعیت اقامه نماز جمعه
کد خبر: 3963275
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹

چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌های شدید نداریم / ممنوعیت اقامه نماز جمعه

استاندار فارس با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در این استان گفت: ممكن است كه مردم به دلیل این محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها به زحمت بیفتند اما ضمن عذرخواهی از آنان، چاره‌ای جز این كار نداریم تا بتوانیم این وضعیت را كنترل كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی‌، استاندار فارس عصر دیروز، 19 فروردین‌ماه در نشست ستاد استانی مدیریت كرونا از اعمال سخت‌گیری‌های بیشتر برای پیشگیری از شیوع كرونا در این استان خبر داد و گفت: ممكن است كه مردم به دلیل این محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها به زحمت بیفتند اما ضمن عذرخواهی از آنان، چاره‌ای جز این كار نداریم تا بتوانیم این وضعیت را كنترل كنیم.

وی از تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی خواست تا آمادگی در اختیار گذاشتن تخت‌های ویژه و عادی به بیماران كرونایی باشند و تأكید كرد: در این زمینه هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

رحیمی بر ضرورت راه‌اندازی بیمارستان‌های ثابت و سیار از سوی دستگاه‌های انتظامی و نظامی جهت پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشكی شیراز تأكید كرد و گفت: باید این بیمارستان‌ها در اختیار حوزه سلامت استان قرار گیرند.

استاندار فارس همچنین به اجرای طرح شهید سلیمانی به‌منظور همكاری نیروهای بسیج با مدافعان سلامت اشاره كرد و خواستار تداوم و تقویت این طرح شد و گفت:‌ كنترل و اعمال محدودیت ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی باید با كمك نیروی انتظامی و نیروهای بسیج تشدید شود.

وی از تشدید بازدید شبانه روزی میدانی، تداوم کمک‌های مومنانه و مواسات، ممنوعیت همه فعالیت‌های تجمعی تحت هر عنوان، استفاده از ظرفیت همه کادر درمان، در اختیار گذاشتن تابلوهای تبلیغاتی شهرداری ها در استان، تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی و کارگاه ها توسط اداره کل کار و سازمان صمت فارس، تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تشدید برخورد با اصناف متخلف و اعمال دورکاری و کاهش نیروها توسط دستگاه‌های اجرایی در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد.

رحیمی در عین حال خواستار اداره امور ادارات به‌صورت الکترونیکی جهت خدمت‌رسانی به مردم شد و گفت: برپایی نماز جمعه در شهرها و مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

استاندار فارس بر لزوم افزایش مراک تست و تلاش برای واکسیناسیون کرونا و همچنین در اختیار قرار گذاشتن ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب در اختیار مردم تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha