پیام مقامات عراقی در سالروز شهادت سید محمدباقر صدر
کد خبر: 3963312
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

پیام مقامات عراقی در سالروز شهادت سید محمدباقر صدر

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و سیدعمار حکیم، رئیس ائتلاف «عراقیون» در سالروز شهادت آیت‌الله العظمی سیدمحمدباقر صدر پیام‌هایی صادر کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، امروز 9 آوریل(20 فروردین‌ماه) در توئیتی نوشت: «ما شهادت امام صدر و سقوط رژیم استبدادی را که بی‌رحمانه‌ترین جنایات را علیه عراقی‌ها مرتکب شد به یاد می‌آوریم».
 
سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف «عراقیون» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترور شهید صدر از سوی نظام دیکتاتوری سرنگون‌شده خسارت بزرگی برای بشریت بود. جهان با شهادت شهید صدر، عالم و اندیشمند برجسته‌ای را از دست داد که کتابخانه‌های جهان را با آثار علمی خود در تمامی عرصه‌ها غنی کرد». 
 
خبرگزاری ملی عراق نیز در این زمینه اعلام کرد: «مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در توئیتی نوشت که سالروز شهادت امام سیدمحمد باقر صدر به دست رژیم طاغوت، روزی غمناک و نقطه عطفی در تاریخ عراق است».

الکاظمی در ادامه افزود: «تکبر، پوچی، غرور و استبداد، روزهای ما را به اندوه و مصیبت تبدیل کرد، اما عراقی‌ها بر زندگی و فردایی که شایسته جانفشانی هایشان باشد، اصرار دارند».
انتهای پیام
captcha